Alla inlägg under september 2008

Av Annika - 30 september 2008 15:49


Jag hamnde MITT i ett tropiskt skyfall på väg ner till stan. Mitt lilla paraply var som ett såll!! Och mörkt som på kvällen blev det:



Det är jobbigt att gå i affärer när man har en liten rännil efter sig hela tiden. Allt blir blött, liksom....  Men jag sprang runt i stan ett par timmar och kopierade slutligen mitt kursmaterial (vissa månader kopierar jag för 1.000:-!)


Sedan var jag så trött (SHIT, vad jobbigt det är att springa på stan! Det var det aldrig när man var 17 år!) ( Fniss) Så jag gick och åt lunch på en toppenbra kinakrog, Sun Wall, på Östra Larmgatan 10. Där kan man äta buffé för 55:-, så mycket man vill!


 


I alla fall fick jag med mig några saker hem.

En tröja från Kapp Ahl, 295:-. Fanns i olika färger:



Sedan hittade jag den här supersnygga sneda tröjan med skärp på Cosy för 199:-. Det var faktiskt billigt!:



Och eftersom jag förstått att benvärmare är inne igen (ack, ljuvliga 80-tal!!) så slog jag till med ett par från H & M (49:-) och sedan kände jag mig riktigt "inne". Eller???! Jag behöver nog få med mig några 15-åringar ut när jag shoppar, för jag har ingen aning om vad som är inne eller inte. (Skratt).



Till sist sprang jag runt för att försöka hitta något snyggt halsband till den här outfiten. Men jag hittade inget som jag gillar. Ska jag ha ett långt, kort, silver, guld, färgat....? Kan någon snäll 15-åring informera mig?? (Skratt)


Annika - som kollapsat i soffan med en kopp kaffe. Ska SNART börja med boken....! Lovar!

Av Annika - 30 september 2008 10:33


 


Min underbara kompis - Andrew Thomas, Navajoindian. Jag och Folke fick var sitt kort med en hälsning på Navajo (eller Dinéh, som det egentligen heter) när vi filmade Andrew i hans lilla lya i Albuquerque, New Mexico. Nu sitter kortet på mitt kylskåp som ett minne. Jag förstår däremot inte vad det står. (Fniss)


(Hon som gjorde kortet stavade fel till "Andrew" - ser ni?? Lite pinsamt...)

(Kolla, jag har satt upp kortet med en magnet-viking, slog det mig plötsligt. Ser kul ut...)


Annika - slut på kafferasten (den blev LÅNG) och tillbaka till jobbet

Av Annika - 30 september 2008 09:54


God morgon, alla! Hur har ni det därute i Sverige? Här är det grått och blött och några skator kraxar som galna utanför mitt fönster. Vet inte vad dom håller på med....

Jag sitter här och jobbar med kallelser och information för mina nästkommande ledarskapskurser. Det har varit ett underbart stort intresse och denna gång anordnar vi tre kurser samtidigt, så att alla ska få plats. Det har faktiskt inte hänt tidigare. Jättekul!


Nu är jag i alla fall färdig med det jobbet så nu får jag KAFFE. (Fniss)

Därefter ska jag förbereda jobbet med Ystad kommun nästa vecka samt boka hotell och tågbiljetter. Kul att få komma tillbaka, Ystad är verkligen gulligt!!


Och sedan ska jag ner till stan och kopiera upp mer kursmaterial. Och sedan ska jag bli klar med boken! Det har jag bestämt mig för!


Sista dan här - nu flyttar bloggen hit


Annika - som verkligen hoppas jag får med mig alla goa´besökare över till nästa blogg. Men det får jag väl? :)



Av Annika - 29 september 2008 22:47


Jag måste trycka ner den där fula foten ett steg.

Eller ta bort den.

Men det har jag inte lust att göra....

......så istället lägger jag in något vackert. Som en skogssjö!

(Skratt)


Jag jobbar med boken, har TV:n på utan att fatta vad dom pratar om, äter ett päron och är snart på kapitel tio. :)


I morgon är sista dagen här på DENNA blogg.

Glöm inte nya bloggen på onsdag

Sov gott! :)


Av Annika - 29 september 2008 19:41


Min snälla, snälla son gav mig ett set med tofflor och fotlotion från "Home Alone." Så ikväll var det dags för fötterna. Foot scrub och foot lotion. Det doftar så underbart!! Skulle kunna använda det som parfym. Men nu är dom snart slut. Snyft.....



Mina nya örhängen. Jag älskar stora örhängen och just nu är jag väldigt mycket svart + silver, så dom passade bra.

49:- på Lindex:



Annika - som ska kasta mig över boken om en halvtimme....

Av Annika - 29 september 2008 17:30


Jag hann med att kolla runt i affärer en halvtimme innan mötet med lektören. Tiden var lite för kort för några större inköp, men ett par örhängen blev det i alla fall. Snygga färgskalor på H & M:



På anrika café Ahlströms gick vi igenom boken. På med läsglasögonen:



När vi var klara fick vi för oss att vi skulle gå på bio! Så vi kollade in filmerna på Biopalatset och bestämde oss för att gå och se barnfilmen (!) Wall-E! Haha!


Längs ner till vänster:


Medan vi väntade på att filmen skulle börja, vänslades jag med Wall-E "himself" i foajén. Haha! Vaktmästaren kom med ett stort leende och undrade vad vi höll på med. Det var ju bara vi och en massa barn.


Ser ni den coola, coola muren? Det är Göteborgs stadsmur, som man råkade träffa på när man skulle bygga nytt. Och istället för att förstöra den sparade man den som ett inslag inne i bion. SÅ skall det göras!!!



Filmen hade ett fantastiskt budskap, som gjorde att man blev rejält omskakad när man gick hem. Miljöförstöringar, föroreningar och klimathotet var i fokus. Å andra sidan skulle knappast några barn förstå det här budskapet, så vem filmen var gjord för vet jag inte riktigt..... Men jag rekommenderar den verkligen!


Annika - hemma och uthungrad.....

Av Annika - 29 september 2008 09:25


En ny vecka startar. Sista veckan i september. VART tar tiden vägen??? September har - i alla fall här på västkusten - varit helt underbar!! Kallt men soligt nästan varje dag.


Den här veckan blir rätt behaglig.

Idag ska jag alltså träffa min lektör 13.00 Vi ska gå igenom boken.

På torsdag eftermiddag har jag ett kundbesök i Stockholm och ska sova över där uppe.

Torsdag kväll ska jag träffa Minya (hehe), alltså Nikeisha. Tyvärr jobbade hennes mamma och kunde inte följa med, men Nikeishas mormor kommer istället. Det ska bli SÅ roligt att träffa dom!

Fredag ska jag ha en ledarskapskurs för Moderaterna uppe i Stockholm, de lite tyngre politikerna denna gång. Åker hem sent fredag kväll.

Lördag kväll ska jag och Folke Johansson närvara vid visningen av vår film i Kungsbacka


Däremellan är det lite möten, förberedelser, samtal och en MASSA fixande med boken.


OBS - På onsdag börjar jag på en ny blogg!


Annika - som konstaterar att OJ, det regnar!! Det var faktiskt längesedan

Av Annika - 28 september 2008 23:15

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards