Alla inlägg under juli 2009

Av Annika - 31 juli 2009 19:39


Oj, vad jag ar trott i dag! :)


Allt gick bra i gar! Det var nastan surrealistiskt i gar nar taxiarna korde upp i en lang rad framfor entren och vi klev ut pa roda mattan...den ena efter den andra. Som pa Oscarsgalan (skratt)


Massor med kameror overallt och minst tva TV kanaler som intervjuade och sande. Fullt med folk ocksa. Jag jobbade verkligen hart och minglade och pratade overallt, men det gav inte resultat vad betraffar boken. Musiken var sa himla hog sa man fick skrika och efter tva timmar var min rost slut.


Fast jag stannade till slutet. SIST!! Och pratade med ALLA nastan.


Nar de skulle kalla upp mig pa scenen ropade dom: "Spirits for sale:  director, Folke Johansson" Sa alla trodde det var Folke som stog dar! (FAST jag skrivit att JAG skulle ta emot priset!)  Och sa fick jag en snygg utmarkelse att hanga pa vaggen - som det ocksa stod Folkes namn pa.

Men vaaa...ursakta att jag finns till! Ha ha ha .


Jag har gratis intrade pa alla resterande fester och alla filmer som gar pa filmfestivalen, men det ar nere i Los Angeles och dit kor jag INTE med bilen. Aldrig, aldrig! Dessutom kanner jag att det inte ger nanting nar det galler kontakter. Tyvarr. Alla vill bara salja det som DOM har sjalva.


Nu ar det gjort och ett minne for livet i alla fall.

Idag ska jag traffa en svensk tjej som bor har och som forsoker sla sig fram som skadespelerska.

Men forst ska jag lagga mig vid poolen nagra timmar. OCh sova, tror jag...hihi


PS Massor med foton fraan festen kommer nar jag ar hemma igen



Av Annika - 31 juli 2009 01:24


Om en och en halv timme kommer taxin och hamtar mig.


Jag maste forsoka transformera mig sjalv fran Goteboss-Annika till prisbelont superproucent. Det ar INTE latt, tro mig! Maste lara mig att gliiiiida lite mer. Ovanpa, liksom.


Jag fattar fortfarande inte riktigt att det har ar sant.

Hoppas jag fattar nar jag star pa scen.....


Inga indiankrigare. VArt tog DOM vagen?

Hoppas SKjold ar med mig nu. Och Pyttarna. Och alla andra.


Okej, nu blir det klanningen, skorna, vaskan, halsbandet - AND I am ready!!

Here I come!


HEEEEEEEEEEEELP!

Av Annika - 31 juli 2009 01:17


Tog mig RATT in i groten idag, ner till Walk of Fame. Det ar saaa mycket folk och trafik och alla tutar pa alla....puuh, langtar ut i SKOGEN. Ha ha ha  :)


Vid Michael Jacksons stjarna pa gatan lag massor av saker och folk fotograferade varandra nar dom satt vid stjarnan medan forsaljarna gjorde jattefortjanster att salja Jacksonprylar. Jag blev nastan lite illamaende - men jag ar ju lika stor hyena jag. Jag ar ju dar och tittar!


Hollywood har forstort manga manniskor. Och vid gathornen overallt sitter tiggare och hemlosa. Det ar en sjuk varld och den syns annu tydligare i Hollywood.


Jag har rakat namna nagra ganger - nar jag blivit tillfragad varfor jag ar i Hollywood - att jag ar filmproducent och ska hamta en award. Folk blir alldeles till sig!! Det ar helt sjukt, de borjar behandla en som man VAR nagot speciellt. Ha ha ha! En av guiderna som korde turen jag akte med pa bad om min autograf. Det ar sa otroligt crazy.


Har bestamt mig for att inte skratta ihjal mig utan istallet spela Hollywood-diva. Men jag skrattar sa jag dor inombords....hihihi! Galna manniskor.


Nan Agent hittade jag inte...fanns ingen pa adresserna jag fatt. De maste ha flyttat. Men nu har jag i alla fall forsokt. Och sett det jag skulle se.


Det ar 30 grader, pust, pust....

Av Annika - 30 juli 2009 19:14


Dimma over LA som vanligt pa formiddagarna.

Solen kommer inte forran efter lunch.


Today is THE day!

Fattar fortfarande ingenting....

Undrar om jag kommer att fatta EFTERAT. (skratt)


Har atit frukost och ska ge mig ivag till Hollywood Boulevard och forsoka fa tag i en agent. Far se om  jag blir inslappt over huvud taget.


Full rulle har i gar nar polisen gjorde razzia hos lakare i Beverly Hills betr Jacksons dod. Det gar pa TV kontinuerligt och ser ut att bli en megastor utredning.


Okej, got to go....

Bye bye from LA!

Av Annika - 30 juli 2009 03:12


Antligen borjar jag fa ordning pa saker och ting!


Eftersom man maste betala parkeringen med minst 8 "quarters" - for vilket man far en timmes parkering - och jag inte hade nagra mynt har det varit jattesvart att bli av med bilen i centrala Hollywood. Men nu har jag vaxlat till mig massor med mynt! Och kunde antligen komma till en affar och kopa en karta! Nu vet jag var jag ar....hurra....i gar var det totalt kaos for mig. (skratt)


Har ocksa hittat klubben vi ska till i morgon. Inte undra pa jag inte sag den, det ar bara en anonym grind och inget namn pa fasaden. Antagligen ar klubben bara for privata evenemang. Men det sag enormt flott ut nar jag kikade in....


OCH nu har jag aven fatt pejl pa caf'et som Johnny Depp frekventerar pa helgerna. Far val sla lager dar pa lordag. Ha ha ha! Fast jag vet ju inte ens om han ar i stan....han brukar ju vara i Frankrike.


Tja, SA langt har jag kommit.

Somnade nagra timmar nu pa eftermiddagen, hoppas jag piggnar till i morgon!

Viktig dag.....


Av Annika - 29 juli 2009 21:40


Hollywood ar stort med en graslig trafik. Hade nog inte trott det skulle vara SA stort.


Anlande i gar eftermiddag, flighten gick bra och tog ungefar elva timmar. Kastade mig ut i den sexfiliga trafiken och lyckades med hjartat i  halsgropen ta mig till  hotellet, vilket tog en timma. Folk kor som galningar!!Kommer att kora sa lite jag nansin kan. Det ar jattedyrt att parkera ocksa, sa det ar problematiskt att ta sig in till centrum.


I gar letade jag efter klubben dar vi ska vara i morgon men hittade den inte. Sa jag kommer att ta taxi dit istallet.


Idag har jag tillbringat morgonen i Beverly Hills, akte till Michael Jacksons hus, men det var svart att stanna dar. Massor av vakter och kameror och stralkastare och filmteams. Usch, kandes hemskt.


Sedan har jag tagit en guidad tur och halsat pa Richard GHere, Demi More, Nicholas Cage, Rod Stewart, Paris Hilton, Playboy Mansion och massor med andra. (ler) OJ vilka villor, men man ser for det mesta bara en grind och en stor hack. Kollade ocksa dar Thriller spelades in och Pretty Woman.


Salde in min film till guiden, sa nu kor han runt med fodralet langst fram i bussen och skryter om att han har kort en svensk filmproducent. Ha ha ha!


Maste ut och forsoka hitta nagot att ata. Ar SA trott sa trott sa trott! Denna hemska jetlag.


Hotellet har dator, sa stand by for senaste nytt fran Hollywood (skratt)


  

Av Annika - 27 juli 2009 18:23


Ja, suck, det gick precis som jag trodde!


Planet fran goteborg var en kvart forsenat. Jag tankte att inte katten ska jag behova stanna i Pairs, sa jag sprang! Har inte sprungit sa fort pa aratal.


Jag sprang uppfor rulltrappor och langs med rullband, skrek at folk att flytta pa sig, jag gav ALLT kan jag saga!


En timme senare (Charles de Gaulle ar enormt!) trodde jag att jag var framme nar jag upptackte att dom, bytt gate under tiden jag sprang. Fick springa tillbaka tio minuter till. Kom vilse, ingen prata engelska, svor pa svenska - svor MASSOR - kom antligen fram till gaten! Svetten rann  och jag var sa slut att jag inte kunde fa fram ett ord.

"Los - pust pust pust - Angeles, flamtade jag fram.

"We JUST closed!" sa tjejen.


Planet stod dar! Men dom slappte inte pa mig!


Sedan fick jag sta i ko en timme for att komma UT fran flygplatsen plus en halvtimmes busstransport till hotellet. Jag ar verkligen pissed off, men sa har ar det alltid nar jag flyger over Paris, sa jag var ju beredd; Nu flyger jag ut i morgon formiddag.


En dag mindre i Hollywood. Tyvarr!


Ursqkta alla stavfel men tqngenterna sitter inte pa ratt stalle.


Au revoir!


Av Annika - 27 juli 2009 09:04


Klockan är strax efter nio och jag sitter här med en kopp kaffe och väntar på Dezi. Han kommer om en timma.


Väskan är packad, blommorna är vattnade, kylskåpet är tömt (sånt där glömmer jag ofta. Är expert på att komma hem till sur mjölk...urrk!)


Jag kommer inte att ta med mig datorn, som ni säkert förstår.

Men jag ska göra mitt bästa att försöka hitta ett Internetcafé.

Brukar vara VÄLDIGT svårt att hitta i USA. Inte alls som i Sverige....åtminstone i storstäderna....där det finns lite överallt.


Så KANSKE det kommer ett inlägg under veckan.

Håll utkik.

Annars så hörs vi igen 4 augusti. Eller 5:e, beroende på hur slut jag är när jag dimper ner här hemma igen.


Up, up and awaaaaaayyyyyy! :=)


Annika - taggad och laddad och förväntansfull

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards