Alla inlägg under augusti 2009

Av Annika - 31 augusti 2009 17:54


När jag satt i väntrummet till massören läste jag en sådan där tjock, glammig tidning om senaste innetrenden bland superkändisarna.


Man ska vara en FFF, stog det.


Meryl Streep är FFF.

Oprah Winfrey är FFF.

Och JAG - jag tror verkligen jag är en FFF!


Fun Fearless Female, betyder det.

Ja, men det ÄR ju jag, visst är jag?!


Vilken tur att FFF är inne nu när jag ska ta över världen.

En gång till.


Frågan är vad det kallas i Sverige - Kul Orädd Kvinna.

KOK?

Näää, vill absolut inte vara en KOK.

Jag håller mig till FFF.


Annika - som struntade i bion, vi får gå en annan dag

Av Annika - 31 augusti 2009 14:27


KURRE:

"Hallå, snygging!
Vill du komma hem till mitt träd och kolla in mina nötter?"  :=)


Av Annika - 31 augusti 2009 12:46


Har tagit en promenad i parken och ringt mina kära kunder.

Nu ska jag förbereda för jobbet med ledningsgruppen i slutet av veckan.

Och SEN - ska jag gå på massage....mmmmmm..... :)

Det var länge sedan nu.


Min son och jag tänkte gå på bio i kväll, men TV-meterologerna varnar för världens oväder. Stark blåst och regn. Låter mer som jag vill stanna inomhus.


Men vi får se...


Annika - ska börja kolla det där med nytryck av Svarta Katten-böckerna

Av Annika - 31 augusti 2009 09:29

  

 


Dricker mitt morgonkaffe och har just blåst håret i en ny, häftig frisyr.

Gillar ni det??


Det tog lite tid, men det var det värt!


Mitt hår växer för varje foto.

Magiskt!


Annika - i morgon skall jag stajla håret till hundar

Av Annika - 30 augusti 2009 20:50



Jag flyttade mig från det där "N:et" jag satt på häromdagen - det började verkligen sticka mig i baken! - och satte mig på månen istället.


Den är bredare. Passar mig bättre.


Så jag sitter här i mitt skära nattlinne och titta på alla dom där stjärnorna som har blivit till leenden - och alla andra stjärnor, som fortfarande lyser.


Och när jag tittar på alla dom där stjärnorna tänker jag att OJ, så många ljuspunkter det finns i mörkret! :) :) 

Dom kanske är små, dom kanske är oändligt långt borta - men dom finns där!
Alltid!


Annika - ha en skön natt!

Av Annika - 30 augusti 2009 17:45


Det där med arv och miljö är intressant.

Jag har alltid varit SÅ intresserad av flygplan.

Det var väl bl a därför jag var aktiv i Flygvapnet i många år.


Min son delar mitt intresse och tycker också det är jättekul med flyg.


När jag i 40-årsåldern för första gången fick träffa min riktiga pappa fick jag reda på att han hade ett STORT intresse: flygplan!
Han var utbildad pilot, hade hyllmetrar av flygböcker, hade som ung haft sitt eget flygplan och var under andra världskriget verksam på Säve Flygplats (där vi var idag) .


Tillfällighet? Eller kan sånt gå i arv?!
Visst är det KONSTIGT?!


Flygshowen idag hade VÄRLDENS tur.

Trots tunga regnmoln fick vi bara en snabb liten skur som gick över på några minuter.


Och det var mycket att se på.

 



Tillverkad i början av 1900-talet.

TÄNK att dessa plan faktiskt kunde flyga!




Skönt när det STÅR vilket djur det är! :)


 


Min favorit av alla plan är nog Spitfire, det plan som engelsmännen vann andra världskriget med.

Här i luften tillsammans med en Mustang - det amerikanska planet.


Jag fick mig ett litet snack efteråt med den duktiga Spitfire-piloten.


Det roligaste är nog ändå att se Team 60:



SK60 är skolflygplanet som alla blivande stridspiloter använder i utbildningen.

Och att se uppvisningen är absolut hisnande!


 

 


 Team60 avslutade med ett STORT hjärta till publiken.


TACK KILLAR!

Ni var superduperbra!


Annika - som får "goosebumps" när JAS vrålar förbi. Mäktigt!!


Av Annika - 30 augusti 2009 09:29

 


Min mamma hade namnsdag sista dagen i juli. Hon hette Helena.


Jag minns alla somrar när jag var barn, när vi var ute på landet och jag fick fira min mamma på den stora dagen.

Jag ritade teckningar och förberedde allt så noga.

Min mormor gav mig en liten peng så att jag kunde köpa något i handelsboden. En vas, en porslinsfigur, en vacker skål.

DET var stort! Att få handla själv!


Men det viktigaste - det var BLOMMAN.

En alldeles speciell blomma.


Min morfarsmor Helena, som min mamma var döpt efter, hade en örtaträdgård bakom vårt hus. Och hon hade även en rabatt med underbara blommor som växte längs husväggen.

Men Helena dog och ingen tog längre hand om blommorna. Dom försvann.

Alla utom en.

EN enda blomma, som alltid kom upp i slutet av juli.

Den ville inte dö. Och DEN blomman var ämnad åt min mamma.


Idag har vi gjort en altan bakom huset.

Allt gräs är borta.

Och jag får bevara min barndoms somrar i minnet, den högtidliga, speciella dagen när mormor hjälpte mig göra frukost så jag kunde servera mamma på sängen.

De där somrarna när jag plockade BLOMMAN.


Förra veckan var jag på landet.

Och plötsligt - till min stora förvåning -ser jag BLOMMAN!


Den har växt upp i gräset nedanför altanen.

Flyttat på sig några meter.

Ett enda exemplar - precis som tidigare.


Blomman vägrar att försvinna, den finns fortfarande kvar.

Som ett minne av Helena, som planterade sin vackra rabatt för mer än 100 år sedan.

Som ett minne av min mamma, som hyllades på sin namnsdag.

Som ett minne av alla dom som bott här i huset.


Minnena - och blomman - består.


Annika - som undrar om inte morfarsmor Helena fortfarande sköter om sin blomma

Av Annika - 29 augusti 2009 21:31



"De påstår att några av stjärnorna du ser där uppe egentligen inte finns. Deras ljus tar miljoner år att nå oss och egentligen tittar vi bara rätt in i det förflutna, tillbaka till en tid då stjärnorna fortfarande lyste.


Så vad vad gör en stjärna efter det att den slutat skina? frågade jag mig själv. Den kanske dör?


Oh nej, sa en röst i mitt huvud. En stjärna kan aldrig dö.

Den blir helt enkelt till ett leende...."


Michael Jackson


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Skapa flashcards