Alla inlägg den 6 juni 2010

Av Annika - 6 juni 2010 18:20


Efter tre timmars skrivbordsjobb åt jag en snabb middag och gick sedan ner till Järntorget för att träffa Antonie.


  


Här på Järntorget är det mångkulturellt! :)


Antonie och jag tog en fika på caféet och pratade om våra planer.

Nu ska vi börja med att söka pengar för en ursprungs-filmfestival.

HELST vill vi ha en i Stockholm och en i Göteborg. Men vi får väl se om vi får några pengar alls.....


I slutet av november tänkte vi oss att detta skulle gå av stapeln.


Nu har jag fått i uppgift att kontakta Amnesty samt även prata med mina same-vänner. Det ska bli jättespännande och kul att känna att vi är en del i ett världsomspännande festivalprojekt: Native Spirit Filmfestival.


Annika - som börjar på nya projekt...det tar aldrig slut!

Av Annika - 6 juni 2010 10:29


  


Det är DIN dag idag, Moder Svea!


Det har varit ett jobbigt år för dig - liksom för många andra "Mödrar".

Dina invånare har kämpat sig igenom osäkerhet och problem, men som vanligt omger du oss med skönhet och värme, så att vi reser oss från alla utmaningar och med stolthet vandrar vidare i livet.


När du bjöd in Kung Bore i vintras tog du verkligen i!! Oj, det var ett långt besök! Men å andra sidan har Bore bara svischat förbi som hastigast tidigare år. Och nu var det väl hans tur att få visa upp sin böljande vita skrud.


Nu - på din egen dag - är du som allra vackrast! Dina stilla små sjöar,  djupa trollska skogar och gigantiska fjäll. För att inte tala om de böljande ängarna, det oändliga havet som smeker dina kuster och de kraftfulla floderna.

Du har allt, Moder Svea! Du är fantastisk! Verkligen!


GRATTIS, Moder Svea!


Annika - letar efter min lilla flagga. Vart tog den vägen?

Av Annika - 6 juni 2010 10:19


Oooops....vart tog alla de där timmarna vägen sedan i går kväll??
Har jag SOVIT så här länge?
(Skäms nästan lite)


I DAG - ladies and gentlemen - ska jag träffa Antonie.

Filmtjejen från Stockholm.

Vi har nu officiellt tackat "ja" till att introducera "Native Spirit Filmfestival" i Sverige. Och förhoppningsvis så småningom i Norden.


För er som inte hängt med, så är det samma filmfestival jag och Folke besökte i London, en festival med filmer om ursprungsfolk. Den verkar samtidigt för att minska rasismen. "Native Spirit Filmfestival" finns i London, Spanien och i flera länder i Sydamerika. Nu vill alltså arrangörerna att den ska växa vidare, in i Skandinavien och ut i Europa. Och jag fick frågan om att bli ansvarig - det känns hedersvärt.


Antonie är nere i Göteborg över helgen, så nu ska vi prata lite om våra planer.

 

Annika - ser fram mot eftermiddagen och ett intressant möte

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards