Alla inlägg den 15 juni 2010

Av Annika - 15 juni 2010 22:47


Sitter och tittar på en gammal Agatha Christie film.

Lite nostalgikänsla....

England i början av 1980-talet. Allt ser så gammalt ut.

Men det gör det ju å andra sidan alltid i England.


En av mina favoritskådisar är med - Bill Bixby.

Gillade verkligen honom. Tyvärr dog han alldeles för tidigt.


Först dog hans son i en mystisk sjukdom vid sex års ålder. Hans fru fick någon form av mental kollaps, bestämde sig för att bli lesbisk och hade en affär med en 17-årig tjej. Frun tog livet av sig, älskarinnan bröt ihop och hamnade på sjukhus - räkningen betalades av Bill.


Bill Bixby gifte så småningom om sig, men dog av cancer två månader efter bröllopet. Vilket tragiskt liv....



  

  


Om ni inte vet vem det är kanske ni möjligtvis minns Hulken?

Bill Bixby är han som INTE är grön :)


Snart sängdax. I morgon åker jag ner till Halmstad och förhoppningsvis kör min son efter mig, så att jag får skjuts tillbaka till Göteborg när jag lämnat bilen. (SNÄLL son jag har :) )


Annika - nu hänger jag inte med i filmen längre....

 




Av Annika - 15 juni 2010 17:04


AAAH, vad skönt med en slapparstund!

 

Källa  

Av Annika - 15 juni 2010 16:27


Vandrade inåt stan för att träffa min första kandidat för rollen som Margareta i vår kommande storfilm

  


Stannade till i Hagaparken.


  

VACKERT!


  

Vi hade stämt träff på Villa Villekulla.

Det var kokhett att sitta ute, men vi var tappra! :)


Helena, som jag träffade, var barnbarnbarnsbarn till "Den farliga mannen från Vallda" och därmed - drar efter andan - barnbarnsbarnbarnsbarn till Margareta.

Kul! Och självklart ville hon gärna spela rollen som sin förfader.

Heter det så när det är en kvinna?

"Förmoder"?

SÅ heter det väl inte....?


Vi får väl se vem det blir, men snart måste vi fatta beslut för vi hade tänkt börja filma i juli.


Annika - kul att "casta" folk. Som inte betyder att jag kastar iväg dom....




Av Annika - 15 juni 2010 11:48


Idag har jag åkt hit och dit i Göteborg. Verkligen hit och dit.

Ett möte på morgonen, hämtning av kursmaterial på motsatta sidan av stan, sedan direkt till däckfirman för att hämta mina vinterdäck. (Eftersom jag tror att det kommer att snöa snart). (Nää, skoja bara, men jag ska lämna tillbaka bilen i morgon.)


Nu har jag en "touchdown" hemma.

Lyckades hitta textilskum i skåpet och tänkte ge mig in i bilen och se om jag kan få de inte alltför snygga sätena att se snyggare ut....hrm....


Kanske jag kan skumma lite på den där parkeringsskadan också så att den inte syns. Någon GUL bil har kört in i mig, det finns GUL färg på stänkskärmen. Misstänker starkt att det är sopbilen. Vår gata är så trång och sopbilen kör kusligt

nära de parkerade bilarna ibland. (Jag menar, hur många bilar är GULA??)


Klockan två har jag "audition" med en tjej som vill vara med i vår film.

Inte så allvarlig audition, precis, utan mer en fikastund för att utröna om hon kanske kan vara den "Margareta" vi söker.


Annika - på väg tillbaka ut i bilen





Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Skapa flashcards