Alla inlägg den 18 juni 2010

Av Annika - 18 juni 2010 16:26

I väntan på att min kompis skulle dyka upp tog jag massor av foton.

Det är så bra att öva fotografering så här års.

Alla tror att man är en galen turist och därmed blir man artigt ignorerad.


  

Den här bron över Stora Hamnkanalen byggdes 1863. Södra Hamngatan till vänster, Norra Hamngatan till höger.


  

Och när jag stod där kom Paddan...

Älskar den där rundturen. Jag kan åka den en gång om året. Lätt :=)


  

Så SVENSKT det här ser ut :)

Gustav II Adolf säger "Här ska staden ligga!"

Och vips - så låg Göteborg där!

Så himla "coolt" !


  

Om ni nånsin kommer bort i Göteborg ska ni gå HIT.

Bredvid Johanna i Brunnsparken, som ni ser till vänster.


  

Mitt emot Storan med vår röda sightseeingbuss väntande på nya passagerare.


Här i Göteborg älskar vi vatten!
Vatten i kanalerna och vatten i Göta Älv och vatten i havet....


  

....och vatten som sprutar. (Brunnsparken)


  

Och mer vatten som sprutar i Bältesspännarparken.


Och så gillar vi att skita på saker.

Inte I saker.

Utan saker.


  

Vi skiter på Johanna.....


  

....och vi skiter på våra stolta lejon....


  

....och vi skiter t o m på kungen!!


Och nu tror jag faktiskt jag skiter i resterande 40 foton och går och lägger mig i solstolen i stället. Dagens sightseeing i Göteborg är därmed slut.


Annika - som njuter av sommarsolen!

Av Annika - 18 juni 2010 10:29


  


Här får ni några fredagskramar av mig :)
Och av Snobben.


Fick tag i ännu en tjej för rollen som Margareta. Jag såg hennes foto och tänkte DÄR är hon ju! Så jag skrev ett meddelande till henne varpå hon ringde upp. Nu ska vi träffas på måndag. Spännande.


Sedan ringde Amnesty, som jag sökt under flera veckor i samband med planerandet av vår filmfestival. De hade väldigt lite personal under hösten eftersom några befann sig på Västbanken, men ville ändå vara med på ett hörn på vår festival. Och DET var en väldigt positiv nyhet. Vi återupptar diskussionerna till hösten.


Ska ta mig ner till stan om en stund och träffa min kompis Camilla, som ska till kiropraktorn med sin hund. Stackars lilla vovve :)


Det BLÅSER här i Göteborg. Väldigt mycket. (Ohh, så "ovanligt"...!)


Annika - vill jag verkligen promenera ner till stan i den här blåsten...?

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Skapa flashcards