Alla inlägg den 26 juni 2010

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Jag ska på "jobb-besök" på tisdag och tänker inte komma dit med en stor fläskläpp!


Rusade hem. (Nej, det var en överdrift, jag släpade mig hem, svettig och trött).

Gick på jakt i medicinskåpet efter munsårssalva. Eftersom jag - tack och lov - endast får munsår sådär vart fjärde, femte år lyckas jag aldrig hitta den där lilla tuben när jag behöver den på nytt.


Tänker INTE åka in till Apoteket i stan! Inte, inte, inte. Orkar inte!


Gick bärsärkagång i mitt medicinskåp och hittade en "döda-alla-bakterier-salva" för småsår. Den kanske fungerar?


Efter två timmar hade svullnaden och svedan gått ner. Antingen var salvan magisk eller så var det falskt alarm. Hmm....(vågar inte säga något för då blossar det väl upp igen.)


Glad i hågen dammsög jag, skurade golv och bakade bröd.

Samtidigt.


  


Ut kom underbart doftande grahamsbullar.

Mmmm.....

Ska INTE äta alla på en gång.

Nej nej NEJ!


Annika - men en kopp te och en eller två - eller tre - bullar skulle sitta bra....

 

 

Av Annika - 26 juni 2010 11:51


Flås...flås...flås...flås...


Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten.

Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)


Lagom varmt just nu.

Men hettan kommer nog att lägga sig rejält om några timmar.


Ska pusta ut. Dricka vatten. Tvätta av mig.

Och sedan...?


Annika - inga planer för dagen

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


  



God morgon!
Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)


Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.


Läste att det förr i tiden fanns en tradition att man på midsommarafton skulle rulla sig i daggen i gräset eftersom daggen ansågs skydda mot sjukdomar.


Och DEN traditionen håller ju i sig, fast på ett annat sätt.

Folk super sig fulla och rullar runt i daggen....

  


Hoppas ni får en lat, solig, varm, underbar, härlig och vacker midsommardag.


Annika - här går det inte undan, kan jag säga....

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Skapa flashcards