Alla inlägg den 14 juli 2008

Av Annika - 14 juli 2008 20:42


GRATTIS NIKEISHA - DU FÅR VARA MINYA PÅ BOKOMSLAGET!


Efter mer än 90 ansökningar och flera möten med härliga tjejer har jag fattat mitt beslut. Här är hon, tjejen som tog hem modelljobbet: Nikeisha från Stockholm. Jättesöt tjej och Minya upp i dagen. Det här blir kanonbra!


Annika - som ser fram mot Minyafotografering i augusti




Av Annika - 14 juli 2008 17:35


Jag har haft en underbar dag uppe i Tanum! Behövde kolla upp en del detaljer för boken, men det är härligt att bara vistas där omgiven av fornminnen. Jag hade mega-tur och träffade på både Petra och "expert-Lasse" som satt och fika tillsammans. Vi diskuterade samarbetet runt omkring boken, de är hjälpsamma och gulliga!


Men först klättrade jag upp till Minyas och Skjölds gravar igen. Jag satt där och mediterade i tio minuter - åååh, så skönt! Sedan kom ett gäng med tyskar, som genast klättrade upp på toppen av gravrösena och började möblera om stenarna! Men herregud!! Spring inte omkring på Minyas grav, tänkte jag!!! (Skratt)


Det är nog en blandning av min uppfostran och det jag fått med mig från indianerna - men det känns fel att kliva på andras gravar. En form av respekt. Men det är nog inte så många som tänker så.... 


Här sitter jag vid "Minyas grav", "Skjölds grav" är den bredvid:


Lasse inbjöd mig att hålla honom sällskap när han målade ristningar på Fossumhällen, ett rätt ensamt och slitigt jobb. De här bilderna målades för sju år sedan, men nu var det alltså dags igen.


Jag satt där och snacka med honom i en timme, alltid lika intressant! Jösses, han har så mycket kunskap! Jag kan lyssna "for ever!"



Dagen var verkligen lyckad - men boken har tagit slut för fort! Av 300 sidor är det bara 50 som handlar om bronsåldern. Borde varit mer. Shit - behöver nog skriva en fortsättning (suck).


Annika - som blev så vansinnigt trött! WOW, vad var det för energier där uppe?

Av Annika - 14 juli 2008 10:26


I går kväll fick jag världens AHA-upplevelse när jag skrev! Oj, vad starkt det var. Jag fick ihop sista kapitlet innan den stora slutscenen, när Minya visar sig för Malin och berättar vad hela boken går ut på! 


Själva "storyn" i boken är jättefin, tycker jag: två mödrars kamp för sina barn - en år 1008 f Kr, en år 2008. Det 80-åriga paret med en evig kärlek som blivit förstörd p g a "välmenande" människor. Förbannelsen som blivit nedristad i klippan o s v.  (Skulle bli ett bra filmmanus) (fniss)


Men budskapet i boken, det som är "inristat" mellan raderna, det som boken egentligen handlar om, såg jag inte förrän i går. Det här är verkligen kärlekens bok. Kärlek mellan människor, kärlek till naturen, mänsklighetens kärlek till Moder Jord. "Kärlekshällen", skapad för 3000 år sedan som än idag gör att folk vallfärdar dit. Av vilken orsak? Jag tror inte att någon vet.....


Så otroligt fint det blev!! Och hela boken slutar i att kärleken vinner. Suck!


Annika - som tänker åka upp till Vitlyckehällen idag

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards