Alla inlägg under oktober 2008

Av Annika - 31 oktober 2008 21:53


Om två timmar är det november.


Välkommen till oss, november. När jag var liten älskade jag dig! Du innehöll ju min födelsedag - den viktigaste dagen på hela året. Eller nej, julafton var förstås viktigare.


Nu för tiden får du gärna komma utan min födelsedag. Jag tycker ju om dig ändå, men för alla oss som upplevt mer än 50 novembrar (haha) räcker det, liksom. Vi kan nöja oss med det. Det går alldeles utmärkt.


Äh, vad katten, förresten. November - du härbärgerar oss skorpioner. Mystiska,  magiska varelser med flödande kraft. Vi passar in i den dunkla dimman och i höstens sprakande färger. Vi är oberäkneliga och äventyrssökande, nyskapande och våghalsiga.


Så välkommen till världen, november 2008! Jag älskar ju dig fortfarande!!


Annika - skorpion "and proud of it!"




Av Annika - 31 oktober 2008 16:07


Idag har jag varit trött! Alldeles slut. Inte "behöver-sova-trött", tvärtom. Jag var faktiskt uppe tidigt. Det är istället någon form av mental trötthet. Jag skulle kunna sitta på en soffa och stirra in i väggen hela dan....(Skratt) Orkar inte engagera mig i NÅGOT!


I alla fall tog jag en powerwalk, fick iväg en baksidestext till Patrik, lagade mat, städade lite i mina pappershögar (d v s flyttade papperna till en ny hög) och nu ska jag fixa några fakturor och annat småplock. Sedan ska jag bara slänga mig på soffan och se på TV. Jag har en hel del förberedelser för nästa vecka, då jag ska föreläsa i Stockholm på måndag och ha en kurs på Tjörn på fredag. Men allt det där får jag ta tag i i morgon eller på söndag.


Annika - som njöt till 100% av att äntligen få en långpromenad igen!!

Av Annika - 31 oktober 2008 10:42


Idag skickade jag in rättelserna till Patrik - hurra! Nu är det snart klart. Så snart jag får korrekturet tillbaka ska jag skicka det till tryckeriet.


Just nu kämpar jag med baksidetexten. Det är svårt! På några få rader ska du övertyga folk om att just denna bok måste dom bara läsa! Faktiskt har det inte varit så knepigt när det gäller dom andra böckerna. Men "Kvinnan i Klippan" känns nästintill omöjlig att beskriva. Den är så omfattande med så många parallella trådar, så mycket symbolik och så många budskap, som sedan knyts ihop i slutet. Jag vet liksom inte vilken "story" jag ska välja. Suck, det blir dagens uppgift! För nu SKA jag ha den klar.


Baksidefotot tvekar jag också över. Vill ni hjälpa mig att välja?? De fyra foton jag funderar över ska jag lägga ut på bloggen, så får ni komma med åsikter. Om ni vill :)


Annika - baksideskämpe i träningskläder, ska snart ut på en powerwalk


------------



Det här är min allra första baksida! Jag är 15 år på bilden. 40 år sedan. (OJ, fick nästan ont i magen....HELP!) Boken var en deckare och kom ut på Bonniers. Skulle ju vara kul att sluta cirkeln och få ännu en bok publicerad på Bonniers. :)


Vet inte om ni ser det men boken kostar 26:50.  Hahaha!

Av Annika - 31 oktober 2008 08:48


 

 ETT TUSEN BESÖKARE


Det är helt fantastiskt.

Jag undrar vilka alla är?

Hur hittade dom hit?

Och varför?


Så återigen - TUSEN TACK - för att ni är här. Det gör det SÅ mycket roligare att skriva. Det känns som att ha en liten familj, ett nätverk av "bekanta", trots att jag inte vet vilka ni är.


Tveka aldrig att lägga in kommentarer, det gör bloggen mycket mer levande och rolig. Dessutom kan ni ju påverka och berätta vad ni är intresserade av att läsa.


KRAM PÅ ER!!


Annika - som är så förvånad och överväldigad av att SÅ många människor hittat hit.....


Av Annika - 30 oktober 2008 22:11


Hemmaaaa :)  Gud, vad skönt! Jag har varit borta så mycket de här två veckorna. 


Vill rikta ett STORT tack till Marianne Bjerkly i Norge, som läst Svarta katten trilogin och sedan försökt få bokförlag i Norge att ge ut böckerna. Idag fick jag ett mejl från henne där hon skrev att ett av de större förlagen i Norge var mycket intresserade och förmodligen skulle kontakta mig.


Vi får väl se om förlaget hör av sig, men jag vill verkligen ge Marianne en stor kram för att hon gjort vad hon kunnat för att budskapet ska spridas! Hur det än går. (Tror faktiskt folk i Norge skulle uppskatta dom där böckerna....)


Annika - i soffan med en kopp te. I morgon ska jag sova till tio. Minst. :)

Av Annika - 30 oktober 2008 19:33


Shit, vad kallt det har blivit! Jag stod på perrongen i Katrineholm nyss och huttrade så jag skakade. Det snöar! I alla fall nästan...snöregn, får jag väl kalla det. Snöar det hos er också? Just nu susar jag fram med X2000 i mörkret. HEM.....härligt!


Dagen har gått bra även om jag varit jättetrött! De här två intensiva veckorna hann plötsligt upp mig. Och det är väl alltid så när man vet att det nästan är över - det är då tröttheten attackerar!


Efter kursens slut gick jag tillbaka till hotellet och träffade Sarah, som nu ska göra min nya hemsida. Kul att träffas när man bara pratats vid på telefon och mejl. Nu ska hon sätta igång med ett förslag på design.


Okej, det var allt - och nu ska jag kasta mig över korrekturläsningen igen. Bör hinna några kapitel till innan vi "lägger till" i Göteborg. Åh, vad det ska bli skönt med min egen säng i natt! (Fniss)


Annika - som älskar att resa. Och älskar att komma hem! :)

Av Annika - 30 oktober 2008 07:20


God morgon. Klockan är 7.20 och jag ska alldeles strax ner och äta frukost, för att sedan promenera till kurslokalen.


Hoppas ni får en härlig torsdag.


Annika - nerpackad och snart utcheckad

Av Annika - 29 oktober 2008 21:53


När det gäller det nya bokprojektet jag tidigare skrivit om har jag en plan :)  Jag skulle vilja att boken gavs ut på ett stort bokförlag, så att den kan spridas över hela världen (skratt). Givetvis kan inget bokförlag redan nu säga något om utgivning. Jag måste ju skriva boken först. Däremot är min förhoppning att kunna hitta ett förlag som skulle vilja stötta mig rent mentalt. Någon att bolla idéer med. Om dom sedan inte vill ha boken, så är det ju inget att göra.


Steg nummer två, nu när jag vet att rättigheterna är under kontroll, är givetvis ett besök på något förlag. Men då måste jag kunna sälja in min idé per telefon. Så idag beslutade jag mig för att utnyttja de få bensträckare vi hade till att ringa runt - börja med de största förlagen och gå nedåt.


Och ser man på!! Jag fick napp på första försöket! En mycket trevlig tjej ville gärna träffa mig för att diskutera vidare. Jag blev jätteglad. Detta är en bra början även om vägen till målet är låååång.


Så nu ska jag åka upp till Stockholm den 17/11 för ett möte på Bonniers.

Yesss...ett steg i taget! Det ska verkligen bli spännande och jag tror stenhårt på den här idén!


Annika - som sträckläser "Kvinnan i Klippan" och samtidigt funderar på nästa projekt

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards