Alla inlägg den 19 oktober 2008

Av Annika - 19 oktober 2008 22:35


Jag vet inte om ni haft tillfälle att läsa Marcus Birros debattartikel i dagens GT och Expressen. Om inte, här kommer den.


Vare sig man håller med om hans åsikter om äktenskapet eller inte, så finns det så mycket klokt i den här artikeln, det är en hyllning till kärleken och till medmänskligheten. Och frågan han ställer är så relevant: "Hur mycket av det du omger dig med dagligen äger något värde?" 


Är en platt-TV värd mer än empati? Är en ny Volvo viktigare än tid att umgås med familjen? Och kan båten, villan och datorn ersätta samhörigheten med naturen och med de vi älskar? Om man nu fick välja, menar jag. Vad, av allt det vi omger oss med, är värdefullt? Och varför?


Annika - som tror att kärleken är en oumbärlig kraft därför att den bär upp livets grundstomme

Av Annika - 19 oktober 2008 19:42

 


 

Här ska jag bo till på fredag. Det är lång tid hemifrån när jag åker iväg på mina ledarskapskurser, men dagarna brukar gå jättefort. Vi har ju så kul! Haha!


 


Något som jag verkligen gillar med det här hotellet är badrocken!! Det är så skönt, både som "mysklädsel" efter en lång dag och givetvis efter morgonduschen.


Eftersom jag är fullt upptagen denna vecka kommer inläggen att minska....men jag lovar att skriva några rader när jag har lite tid över.


Annika - som gillar att ligga på sängen och se på TV (eftersom jag själv inte har TV i sovrummet)

Av Annika - 19 oktober 2008 12:28



----"Den som dödar draken" av Leif GW. Måste bara läsa något av honom. Har kommit halvvägs och jag gillar den!


Och sedan är jag GALEN i Polo! Jag åt ihjäl mig på Polo när jag bodde i England och numera köper jag dom i den engelska affären. :)


Annika - som varit på gymet och snart ska börja packa....

Av Annika - 19 oktober 2008 09:04


"Om man öppnar ögonen och det är alldeles svart, då är man medvetslös." (Hilda, 7 år)


Tja, det ligger något i det.....


"Fast min pappa säger att mamma är medvetslös när hon handlar kläder." (Marion, 6 år)


"Små grytor har stora öron." brukade min  mormor säga. SÅ sant!!


"Näsan är egentligen en muskel som man andas med. Men den kan också användas till att frakta snor i." (Emil, 6 år)


Och så den yngsta i gänget - och så otroligt klok: 


"Om man inte tänker med hjärtat kommer molnen att börja smälta snart." (Kristoffer, 4 år)


Annika - som har en pack-och resdag i dag

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards