Direktlänk till inlägg 5 januari 2009

Hamsterhjulet IKEA

Av Annika - 5 januari 2009 16:57


I flera år har jag suttit och jobbat vid köksbordet med papper överallt. Nu är jag trött på det, så nu ska jag fixa mig ett kontor. Inne i mitt vardagsrum!


Det började väldigt bra i våras. Köpte ny soffa, möblerade om - och sedan flyttade jag till landet och....tja, det hände inte så mycket mer. Men NUUU, nu är det dags igen! Måste ha ett skrivbord!


IKEA - here I come!

 


PROPPAT med folk!
Men hallå...ska inte folk vara fattiga nu efter julen???!

Hittar ett skrivbord i alla fall. Det blir utmärkt.

Tar mig ner till lagret (och stoppar ner några småsaker i kassen på vägen ner...hihi)


Kollar på dataskärmen vilket fack jag ska till.

Men...va...bordet ser inte likadant ut som det jag såg på andra våningen!

SUCK - måste hitta någon att fråga.

Hittar "Informationen". Tio personer i kö. "Vi har stått här i EVIGHET!" säger en dam. Ingen bakom disken. Ingen annan att fråga heller.


Blir trött.

Blir kissenödig.

Regriderar till fem år. Ställer obstinat min vagn med småsaker i ett hörn. Där står redan åtta vagnar från andra obstinata femåriga vuxna.

Tycker lite synd - men bara LITE - om IKEA-personalen som ska köra tillbaka alla varor som folk lämnat i vagnarna.


Går upp till andra våningen igen.

Funderar på att äta lunch.

 


Efter att ha sett kön....nä, vill inte ge mig in i den gröten.


Hittar en jättetrevlig tjej vid skrivbordsavdelningen som skriver ut alla instruktioner till mig. Måste samla ihop Galant Skrivbord från fyra olika fack.

Ooookej....! Hade aldrig fixat det på dataskärmen där nere.


Springer ner till lagret igen.

Kan jag bära hem Mr. Galant själv, tro?

 



Tror INTE det, nä....!

20 kg och fasansfullt stor!


Går tillbaka till kön vid Informationen.

Det är nu 20 personer framför mig.

"Måste man stå här om man vill ha hjälp?!" frågar en kille och ser helt förskräckt ut.

Ja, det måste man. Står snällt och troget en halvtimme och får sedan hjälp att boka hemkörning.


Räddar min vagn som står kvar bland alla andra vagnar.

Jag har nu mognat från fem år till förnuftig kvinna i övre medelåldern.

Och jag ska banne mej betala min lampa á 35:- och mitt ljus á 10:- !


Köar en halvtimme till i kassan.

Åker hem.

Min son ringer och säger att jag köpt fel skrivbord, han har sett ett mycket snyggare på IKEA som hade passat perfekt.

Det är inte för sent att byta.


Snart ska jag till IKEA igen. Hurraaaaaaaa!!!! :)


Annika -  som undrar om ni ibland känner att ni springer runt i ett hamsterhjul??! Det gör JAG!


 


Min 35:- lampa.

Lite för hög, tycker jag.

Får väl behålla den till nästa gång jag besöker IKEA.


 
 
Ingalill

Ingalill

5 januari 2009 18:03

Känner igen det där på IKEA, brukar slinka in precis innan de stänger :)

http://www.necessities.info

 
Ingen bild

Dezi

5 januari 2009 18:18

1.Man åker dit 20 minuter innan maten stänger dvs 1h 20 min innan varuhuset stänger. Kö till mat = 0 då. Plus halva priset på mat. 2. Man åker inte dit runt 15-16:00 en helgdag då alla barn familjer (ovanligt nog men beror på 29kr för barnmeny med glaspinne och dricka) skall äta. 3. Om du lyssnat på mig när vi snacka imorse så hade du sett snett bakom dig 160 grader förvaringen vid "ditt" skrivbord (ovanligt du dagdrömmer?) Du köpte rätt skrivbord! Men förvaringen som jag beskrev i 10 minuter var 20 cm snett bakom dig :)

 
Ingen bild

Annika

5 januari 2009 18:27

Förvaring?
Hur mycket är 160 grader? :) :)

Jag köper bord först. Förvaring sedan. Stol därefter. En sak i taget....

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

5 januari 2009 21:03

Jag ser att det är fler än jag som drabbats av "den sanna sinnebildens tysta arv" (28/12)...
det är bara att svälja och se glad ut!
Förstående kramar

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

5 januari 2009 22:12

Jag gillar ju faktiskt IKEA.
Men hade inte trott att det skulle vara riktigt så mycket folk idag....
Fick för mig att det var en vanlig vardag. Veckovill är jag också - ovanpå all annan förvirring :) (Skratt)

 
Ingen bild

Helena Jansson

7 januari 2009 13:33

Vi har också det där Galantbordet (dock i vitt). Fy *piiip* vad tungt det är.

 
Ingen bild

Annika

7 januari 2009 17:49

(Skratt)
Jag har inte ens FÖRSÖKT lyfta det.
Får se hur det går sedan när jag ska sätta ihop det. Kanske har jag en snäääääll son som vill hjälpa mig? :) :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards