Direktlänk till inlägg 12 september 2009

Mysteriet i de skånska skogarna - del 2

Av Annika - 12 september 2009 14:18


I våras blev jag uppringd av Joe. Det var över tre år sedan sist.

Joe har i flera år drivit ursprungsfestivaler i Hälsingland med sin förening Free Spirits of Sweden och jag har varit där med mina indianvänner.

Men nu hade han varit allvarligt sjuk samt flyttat till Norge under en period.

Därför hade vi tappat kontakten.


Joe mådde bättre och ville dra igång föreningen igen.

Han ville sälja mina böcker och filmer samt ordna föreläsningar.

Och liksom tidigare år ville han också ordna någon form av festival i sommar - kanske med en annan vinkling.


"Vi borde träffas!" sa Joe när vi pratade på telefon. "Jag bor i Skåne numera!"

Till min oerhörda förvåning visade det sig att Joe bodde en halvtimmes väg från "min trollskog" utanför Höör. (!) Bara några mil från konferensstället där jag har mina kurser.


I tisdags dök han upp.

Ett härligt återseende!!

  

Kvällen innan hade jag varit ute i den magiska skogen och där fått min stora idé. (Vem jag nu fick den från..det kryllade av "folk" mellan träden.)


En festival till Michaels ära, kretsande kring hans låt "Earth Song", med massor av artister, föreläsare, workshops och en röd tråd som handlar om Moder Jord och att skapa en bättre värld. PRECIS det jag drömt om. Men vad skulle Joe tycka?


Joe tände till och blev helt upprymd.

Wow, vilken idé!

TÄNK vad vi skulle kunna göra.

Problemet är att hitta en bra plats.

Vi ville ha festivalen utomhus MEN med möjlighet att flytta inomhus om det blir ösregn. Annars kan hela tillställningen regna bort, vilket hände Joe sista gången han hade en festival.


När vi satt där och diskuterade kom ägare till konferensstället förbi.

Hon undrade om hon kunde bjuda oss båda på middag i matsalen.

Tusen tack! WOW, vilken vänlighet!!


Så där satt vi, Joe och jag, i den stora matsalen som tar 250 personer.

Joe tittade sig omkring. "Men HÄR kan vi ju vara? Eller?"

En stor sal, ett hotell där folk kan bo, massor med föreläsningsrum där man kan ha workshops.

"Jo, men om vi ska vara utomhus?" sa jag. "Här finns bara skogar och en sjö".


Vi delade med oss av vår festivalidé till ägarinnan som genast blev jätteintresserad.

"Har ni inte sett teatern?" frågade hon.

Utanför huset låg en helt fantastisk amfieteater! Massor av sittplatser och en stor scen!

Det var så vackert och så underbart att jag blev helt mållös. Det perfekta stället!


Joe och jag skiljdes åt med en pirrande, dunkande känsla av att något höll på att hända.

Det är ingen tillfällighet att jag hamnade på just detta ställe!

Det är ingen tillfällighet att han "råkade" flytta från Hälsingland till just denna trakt!

Det är ingen tillfällighet att han "råkade" kontakta mig just nu.


Och jag började långsamt förstå innebörden i det jag skrev i bloggen för över en vecka sedan:

"Vad ÄR detta för plats??!"


  

Ett av träden i "trollskogen".

Det står alldeles framför den där högen, just där "alla människor" finns.

Ser ni ögat?


Det fanns ingen tvivel i mitt sinne om att dörrarna återigen öppnats.

Att någon hade hört min önskan. (Eller givit mig en uppgift)

Jag hade definitivt fått alla bevis jag kunde få.

Men jag hade fel....

För jag hade bara sett början....!!


(Fortsättning följer i morgon).


Annika - "Keep the magic going, Michael!" skrev LaToya till sin bror i begravningsboken. Jag börjar undra om det är just det han gör.








 
 
Ingen bild

Mirre

12 september 2009 15:03

Alltså, jag bara rös när jag läste det här.
Något for genom mig, fick nästan gåshud.

Oh My God - keep going!!

Ni har hittat "dörren"!!!!

(Men jag vill ha fortsättningen NU!! NUUUUUU!)

 
Ingen bild

K.R.

12 september 2009 23:01

Det där är ju INTE tillfälligheter - precis som du skriver.
Helt klart finns det en plan.
Och att du får ta del av den är ju bara att tacka och ta emot.

Jag är SÅ nyfiken på fortsättningen!
Får jag vara med och hjälpa till på det där evenemanget? Låter helt underbart!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards