Direktlänk till inlägg 9 oktober 2008

Mitt första modelljobb!

Av Annika - 9 oktober 2008 10:05


Det här känns rätt sjukt...kan fortfarande inte riktigt ta det här på allvar.

Jag har fått mitt första modelljobb! (Fniss) Bra betalt också.


Plåtningen blir nästnästa lördag. Fotografen som kontaktade mig skulle fota för en bildbyrå, som alltså säljer foton till media - alla tänkbara motiv. Han hade sett mina foton och blivit intresserad och nu bokade han alltså tid.


Jag vill ju säga att "Vänta, så där ser jag inte ut på riktigt!!" (haha) Men sedan slår det mig att alla modeller ju är uppmejkade och strålkastarljusfotograferade och retuscherade. Så varför ska jag ha dåligt samvete för att jag "luras"? (Alla modellbilder är ju lurendrejeri. Faktiskt. Fniss)


Jaja, tänka sig....ett modelljobb....(Skratt!)


Annika - som sitter och väntar på TV-Nisse....


 
 
Guri

Guri

9 oktober 2008 10:24

Hej! Hoppas det är okej att jag lagt upp en länk till din blogg på min blogg?! Tycker det ser ut som jag kan lära mig något av dig :-)

Mvh Guri

http://ljuvalivet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

9 oktober 2008 10:35

Tack SNÄLLA du, klart du får :)
Annika

 
Ingen bild

Kattmor

9 oktober 2008 12:56

Jag blir så aaaavundsjuk!! :)
Shit, vilket kul och omväxlande liv du har! Det är sådant där man drömmer om när man släpar sig till ett urtråkigt jobb varje morgon.
LCYKA TILL!

Kattmor

 
Ingen bild

Mr Bogus

9 oktober 2008 22:24

Va kul med modelljobb. Inte konstigt alls. Du är ju en vacker kvinna. Kan man ju se på din hemsida. Jättekul tycker jag.
Lycka till med modellandet. Hoppas vi får se någon av bilderna på din blogg om ett tag.

 
Ingen bild

Annika

9 oktober 2008 22:59

Tack, Mr. Bogus!
Det hoppas jag också - att jag kan lägga upp några av bilderna här, alltså. Vi får väl se om jag fastnar på plåten. (ler)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards