Direktlänk till inlägg 4 januari 2009

Nostalgistädning, del 1

Av Annika - 4 januari 2009 16:13


Okej, nu är det slut på flummet och "lulla-omkring-utan-att-göra-något-vettigt!" Slut på helger (nästan), hej då jul och bye bye nyår!!


Idag ska jag städa mitt skåp! (WOW! haha)

Jag har några skåp/lådor där jag slänger in ALLT. Sådana där skåp/lådor som man ska städa "någon gång", men "någon gång" inträffar väldigt sällan. Hrm....


Mitt problem när jag städer är att jag hamnar i nostalgikoma.

Jag fastnar  på någon pryl och tänker "Åååååh, nääää, tittaaaaaa! Den hääääär hade jag alldeles glömt bort!" Och sedan kommer jag inte vidare.


Men NU ska jag försöka mig på hallskåpets hemligheter :)

 


Å, mina medaljer hade jag alldeles glömt! Haha!

Det var på DEN tiden, när jag sprang alla lopp som fanns. (suck)

Nä, dom ska jag spara.


 


Ni som är lika gamla mogna som jag kanske minns dom här armbanden med berlocker som man samlade på?

17/4 1966 står det på den platta berlocken. Det var då jag konfirmerades i Gamla Örgryte kyrka.


 


Åååååh, mina föräldrars ringar.

(Ser ni, jag VET ju att dom ligger här, men det hjälper inte. Jag fastnar ändå!!)


Sedan har jag även hittat diverse udda vantar (!!), gamla halsdukar jag aldrig använder, paraplyskydd till paraplyer som är döda och begravda för längesedan - och åtta kepsar!! (De flesta har jag fått i present, faktiskt).


Jag håller på att laga mat samtidigt (nej då , här ska vi inte göra en sak i taget!!) så det är en aning virrigt. :)


Efter maten ska jag ge mig in på "indian-nostalgi-hyllan". (Suck)


Annika - som ska äta bakad potatis, keso, kyckling och grönt. Shit, vad nyttig jag har blivit så här på nya året!

 
 
Ingen bild

dchw

4 januari 2009 19:15

Ah...det är sååå svårt att rensa.Jag kommer ihåg armbandet med berlocker, fniss.Jag har en låda med nostalgigrejer, och den är djup.
Jag har i alla fall slängt alla "bra och ha burkar", och jag grät floder, medan min äkta hälft skrattade och var lycklig, för att äntligen bli av med "skiten". Jag ääälskar nostalgikoma!Mina 60-talskläder, suck.Min USA-Armyjacka,den gröna, tuffa, med kulhål i, suck.Mina sailorbyxor...Han hette David, som burit dem. På ett faryg, vilket?
Nää, vi får fortsätta laga mat, baka och frysa in, haha

 
Ingen bild

Annika

4 januari 2009 20:23

Åååh, arméjackan, hade du en sådan? Jag fick inte lov att ha en sån för mina föräldrar!
Jag hade något lurvigt missfoster som kunde misstas för en blöt och blå isbjörn.

Kläderna har jag faktiskt gjort mig av med, men en hel del prylar har jag nere i källaren. Dom rör jag aldrig ens...:)

Suck....
(Tittar just nu på en dokumentärfilm från 1959. VÄLDIGT vad det blev nostalgiskt idag)

 
Ingen bild

dchw

4 januari 2009 22:59

Haha, jo en sådan inhandlade jag på Impo, för 25 kronor. Jag fick inte heller ha en sådan, för mina föräldrar. Jag hade suttit barnvakt, och pappa sade, att jag fick köpa precis vad jag ville för de pengarna. Och det gjorde jag! Ma stod 4 kvarter bortan, medan jag in handlade "gröna-fasansfulla jackan". Och vet du...jag har Mick Jaggers autograf på den. Visst är det härligt med nostalgi! Så lyckliga vi va, och även nu, om vi vill.Kram på Dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards