Direktlänk till inlägg 7 maj 2009

Höft och tådiagnos

Av Annika - 7 maj 2009 12:03


10.45 stog jag utanför läkarmottagningen och upptäckte att jag var på fel adress!! Va ff-----n?!!

"Dom har flyttat!" sa en kvinna som kom ut genom dörren.


Så jag halvsprang som en idiot bort till Södra Vägen och lyckades halvdränkt och anfådd ramla in bara fem minuter för sent. :) :) Måste sett helt anskrämlig ut.


Okej - domedagen var nära.

Kommer benet att ramla av?

Kommer jag att behöva tio spikar i höften?

Ska jag beställa rullator?

(SHIT, vilken snygg läkare!! Kul med nån som drar en i benen ibland....) (Ler)


Neeej då, inget allvarligt alls. Alla leder var helt okej.

Det är troligtvis en inflammation i muskelfästena i ljumsken.

Lämpligtvis skulle jag gå till en sjukgymnast och få ett bra träningsprogram för att stärka de musklerna. PUH! Överlevde denna gång också! 


Passade på att få en remiss för att operera mina stortår. Det har jag tänkt på i sisådär tio år, bara. Men som egenföretagare har man ju aldrig TID. Det GÅR inte att vara sjukskriven.


Varje vår blir jag så sugen på snygga skor men eftersom mina tår har "igenrostade gångjärn" - jo, det heter något snyggt på latin -  kan jag bara gå i fula "fotriktiga" dojor. Ont gör det också. Men nu får det räcka. (Läkaren hade själv opererat båda tårna för samma problem och han var sååå positiv till det.)


Nu blir det helrenovering. Av mig själv! He he:)


Annika - på hugget....



 
 
Ingen bild

Mr Bogus

7 maj 2009 14:06

Hoppas du inte får vänta för länge bara. Man hör ju långa väntetider det är i sjukvården i dagens läge. Igenrostade "gångjärn". ja det låter ju kul, men det gör säkert ont så in i Hisingen. O sen efter "renoveringen" blir det kanske högklackat eller så ?

 
Ingen bild

annika

7 maj 2009 14:23

Jo, det är ju just DET som jag saknat...snygga skor med klackar!! som sagt, varenda vår är sorgen stor....det finns så mycket snygga sandaler.

Men jo, jag vet - det är väl några års väntetid. Suck.

Får väl åka till något annat distrik och fixa till det. Kanske går snabbare t ex uppe i Uddevalla.

 
Ingen bild

dchw

7 maj 2009 20:23

Nu ska vi se om det funkar...
Jag börjar med ett skratt, över det Du beskriver, och suckar, vid:Shit,vilken snygg läkare!! Överväger starkt att bli hypokondriker, enbart för att bli undersökt av de undersköna manliga läkarna.
Tur är ju att Du är kvinna och inte en man...
appropå leder, och stelhet.
En man kan ju bli stel ialla leder, utom en, men vi,kvinnor, är mjuka allt igenom.
men, jag måste bara få berätta.
Många år tillbaka, hände följande: ont i mitt ena bröst, ringer min vän sjuksköterskan, för att få stöd och råd. Åk till "mammon",till,(ett sjukhus i huvudstaden)gör "mammon", därefter kommer du in till en doktor, som känner(klämmer) på dina bröst. Jag vill ha en kvinnlig, sade jag. Det kan du inte bestämma, säger vännen, men, oroa dig inte , det är bara gamla gubbar på den avdelningen, jag lovar, säger "apan". Doktorn var max 32 år,(jag, mycket äldre)han, SKITSNYGG, och på honom skulle jag lägga mina händer, på hans axlar och böja mig framåt, så han kunde riktigt "talla" sig fram, efter ev. knölar. Nu blev språket lite fel här, men, jag vet ej vem som va rödast i anletet, han eller jag?
Min vän "apan" och jag är fortfarnde vänner.

 
Ingen bild

Annika

7 maj 2009 20:51

Men fyyy vad hemskt....ha ha ha
Vet inte om jag riktigt pallat för det.
Den här snygga karlen med grånade tinningar tryckte bara på mina höfter och drog i mina ben. Men det var också kul :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards