Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Annika - 6 maj 2009 22:59


Om själen inte får frihet glömmer den att flyga

Om hjärtat inte får kärlek glömmer det att älska

Om ögonen inte får se skönhet....

...och om öronen inte får lyssna till budskapen i vinden

glömmer dom att berika oss med vardagens mirakel.


Allt det där -

själen

hjärtat

ögonen

öronen

...är kanaler vi fått för att förstå livet.


Om vi glömmer att flyga....

...då glömmer vi också att leva...


Av Annika - 6 maj 2009 16:52


* Det tar maten sju sekunder att komma från munnen ner till magen

* En människas lårben är starkare än cement

* En kvinnas hjärta slår fortare än en mans

* En normalstor penis är tre gånger så lång som innehavarens tumme

* Det finns en triljon bakterier på varje fot

* Kvinnor blinkar dubbelt så ofta som män

* I genomsnitt väger skinnet på kroppen dubbelt så mycket som hjärnan

* Din kropp använder 300 muskler bara för att stå upp

* Om saliven inte kan lösa upp ett ämne kan du heller inte känna smaken


Kvinnor som läser detta är redan klara

Männen sitter fortfarande och stirrar på sin tumme


Annika - hi hi hi hi hi ha ha ha ha



Hi hi hi...ha ha ha ha.....


Av Annika - 6 maj 2009 16:00


Nu har jag faktiskt haft en givande dag!


Började med att rengöra ugnen och skura golven.

(För er som har dåligt samvete för att ni inte har rengjort ugnen på länge - tro mig, det är inte ofta jag gör det! Bara när när det börjar lukta bränt av alla halvt förkolnade matrester där inne.....)


Sedan fick jag äntligen ihop alla kvitton, traktamenten, milersättningar och annat krafs som jag måste ha in till revisorn. Bestämde mig för att promenera dit, till Odengatan, så löser sig motionsfrågan så att säga automatiskt.


Och då kunde jag lika gärna passa på att gå till Svea Ekonomi på Otterhällan. Jag lämnar alla fakturor som har förfallit till dom, så fixar dom resten. Smidigt och skönt. 

 


Tog en sväng till Kungshöjd. Det är så sällan jag är där uppe.

Här är den gamla befästningen - Garnisonen.


 


Och uppe på toppen ser man rätt över till MIN fästning (ler)

Det är alltså häremellan det skall gå en hemlig tunnel.

Säger dom som vet....

(Gud, DÄR kan man ju gömma ett lik! Vilket bra uppslag till en deckare!)


Nere till vänster ser ni Göteborgs berömda "Feskekörka", d v s fiskhall.


Och så bar det neeeed för Kungshöjd.

Och uuuuupp för nästa kulle, Otterhällan.

 


Här ligger Drottning Kristinas jaktslott.

Ett av Göteborgs äldsta hus, som uppfördes 1731.

Visserligen ligger det inte på samma plats som då. 1971 flyttades det till andra sidan berget.

 


Drottning Kristina har egentligen inget med huset att göra, men "storyn" berättar att uppföraren av huset var nära bekant med hennes far, Gustav II Adolf, Göteborgs grundare. Kanske ville han helt enkelt hylla konungens dotter.


Efter besöket hos SVEA travade jag bort till Odengatan och sedan fick det bli spårvagn hem.


En and stog mitt inne bland folket på spårvagnshållplatsen. Det såg så roligt ut. Hon bara STOG där och inga andra änder i sikte heller.


 

Okej, vilken spårvagn går till Slottsskogen?

Jag orkar inte flyga hela vägen!


Vad då Ettan? Och var går den? Här borta?


Tillbaka hemma. Nu ska jag göra mat och sedan ska jag försöka få iväg synopsis och information till Bokförlaget Natur & Kultur.


Annika - det är så fantastiskt när man tvättat fönstren, man ser ALLT!!!


Av Annika - 6 maj 2009 09:54


Funderade på att fortsätta sova fram till sisådär....lunch....

Det var SÅ härligt i sängen, bara ligga där och lyssna på hur regnet plaskar.


Ett filmbolag ringde igår kväll - jag har jobbat för dom för ett år sedan - och frågade om jag ville statera.

I natt!

HELA natten.

Ähhh...nääää...."don´t think so".


Vilket påminner mig om ett statistuppdrag jag hade en gång i tiden, för säkert 20 år sedan, när vi också filmade en hel natt. Jag skulle stå i en trappuppgång och hångla med en karl. Ha ha. Det är vid dom tillfällena man går till inspelningen och undrar "HUR ser han ut?!" (Skratt)


Det blev omtagning på omtagning (dock inte VÅRT fel, vi hånglade jättebra) och en spännande natt. Sedan skildes vi. Undrar vem han var... :)


 

Bushhångel.

Hrmmmm....

Källa


Nä, måste sätta på kaffe....annars blir det inte roligare än så här. (Ler)


Annika - på soffan med lap topen på magen. Som vanligt.

Av Annika - 6 maj 2009 09:51


 Ha ha!

Den är MIN!

Skicka den till mig :)

Någon...?

Vill HAAA! 


 

 Källa

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards