Direktlänk till inlägg 27 april 2009

Shopping och stadsvandring

Av Annika - 27 april 2009 16:28


Tja, den här dagen blir väl inte bättre än så här, slog jag fast.


Åkte och storhandlade på ICA MAXI. Jag handlar ofast i kvartersaffärerna. Dubbelt så dyrt, liksom. Dumt och onödigt.

Nu har jag mat så jag överlever i flera månader :)



Hittade en TVÅLKOPP på ICA - efter veckor av letande.

Den är urful!
Men det är i alla fall en tvålkopp.

(Hmm...kopp och kopp....tvålunderlägg, kanske det kallas.)


Kom hem.

Testade gnällighetsnivån. Nä, fortfarande gnällig. Inte bra!

En långpromenad kanske gör susen.


Gick upp och ner för Långgatorna - har ni varit på dom när ni besökt Göteborg? Dom är fyra stycken och utgår från Järntorget och är helt....underbara. Och annorlunda. Dom är inte BARA sexklubbsgator - på dagarna är dom mycket, mycket mer. (Ler)


Ett Långgate-reportage ligger på lur, känner jag.

Kommer SNART!

 


Och ser man på!
I en av affärerna hittade jag min "Flekkfjerner" som jag lånade ut till min son och glömde ta tillbaka.

Den är så JÄKLA bra! Tar bort alla fläckar lätt som en plätt, t o m gamla ingrodda fläckar.

Hurra, vad bra!

Tvålkopp och flekkfjerner - dagen blev ju rätt lyckad.


Nu har jag ett läkarbesök i kväll (tänkte braka på med ALLT som är otrevligt medan jag ändå är igång), sedan sover jag på saken och i morgon....i MORGON är jag urpigg igen.


Mina gnälldagar består av MAX 24 timmar. Sedan blir det så utbota tråkigt att gnälla.


Annika - stolt tvålkoppsinnehavare

 
 
Ingen bild

Mirre

27 april 2009 17:11

Gnällighetsdagar har vi väl alla.
Själv har jag gnällighetsveckor :) :)

Det går över...molnen drar bort...och solen spricker fram igen.

Skickar över lite extraenergi.

 
Ingen bild

Mirre

27 april 2009 17:13

Glömde ju skriva att JA! Långgatorna är urmysiga!! Har varit där en enda gång, men det var så kul att gå i alla de där antikaffärerna.

Det finns någon härlig saluhall där också om jag minns rätt?

Jättetrevligt!

 
Kvasthilda

Kvasthilda

27 april 2009 17:24

Gnälla är varje människas rättighet anser jag :-) Inte alltid så populärt hos äkta hälften men det får han ta!
Jag har konstaterat att jag också behöver köpa en ny tvålkopp! Ett av mina framtida inköp, vid tillfälle. Har ingen ICA Maxi här. Bara en stor-Coop. Vi ska visst få ICA Kvantum till stan har jag hört, men det kan ju inte jämföras med MAXI! Hoppas på ett besök på IKEA i vår.

http://malmdamm.bloggagratis.se

 
Annika

Annika

27 april 2009 21:27

Ja, här i lilla storstan har vi ju allt.
Det är en välsignelse - och en förbannelse...

Det är lätt gjort att "överhandla" :=)

http://banfield.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards