Alla inlägg den 3 april 2009

Av Annika - 3 april 2009 23:39


NU minns jag varför jag aldrig såg slutet på den här filmen förra gången.

Jag tröttnade.

Precis som nu.


För många "heroes" som skriker "I will die for my people!"

För många kvinnor som bönar och ber att deras män INTE skall strida.

(Hur många kvinnor tror ni har bett samma sak genom tiderna? Och hur många änkor tror ni har önskat att deras män hade lyssnat?)


För mycket blod som sprutar.

För många lik.

För mycket låååååångsamt döende...


Och så Pitt i sängen. Förstås.
(Oj, det lät fel....hihi.....eller precis alldeles rätt.)

Annika - oops, nu dog Hector också. Låååångsamt....

Av Annika - 3 april 2009 21:03


Idag tog jag TomTom till TomTom-doktorn.

Nä, det är inget fel på honom. Men han behövde fräschas upp och få hjärnan uppdaterad.

Nu kanske han slutar säga åt mig att svänga vänster, rätt genom ett hus. Som han gjorde i Kalmar....


Sedan åt jag lunch på IKEA och gissa vad!
Jag tog ingen efterrätt. Jag hoppade över cheesecaken.

Gud, vad jag är duktig. Ibland. När jag VILL.


Köpte en röd madrass till min liggstol på balkongen. De där sakerna är jäkligt dyra, men shit - jag får ont i rumpan om jag ligger direkt på plasten. (Ler)


Sedan kom jag hem, powerwalkade och avslutade med några timmars jobb. Skriver en projektbeskrivning på min nya bokidé. Har blivit hänvisad till ett nytt förlag - så än har jag inte gett upp!


Och nu är det fredag kväll.

Och äntligen slapp jag "Let´s Dance" och fick se "Så ska det låta" istället :) :)

Och NU blir det.....BRAD PITT!



"God, I am SO sexy!"


 


"How did I look??!" 



Annika - på soffan i väntan på Troja....


Av Annika - 3 april 2009 15:06


Okej, okej, jag vet att företag och förvaltningar måste skära ner.

Men ibland går det väl för långt.

Eller....?  :) :)


Av Annika - 3 april 2009 10:07


Vattumannen "pushar" för min bok - snyggt!

De sålde tio stycken "på studsen".


När det gäller Svarta Katten nådde dom böckerna sin topp efter TVÅ ÅR!

Det är lurigt med böcker.

Ofta säljer dom bra i början, sedan blir det tyst ett tag (det är då jag tror att allt är över och boken har dött).

Men sedan börjar folk som gillar böckerna att prata om dom - tydligen - och då kommer det riktiga lyftet. Så har det varit med alla mina böcker....


För övrigt har Folke och jag fått mail från en dam i Tyskland som vill köpa vår film. Och, som många gånger tidigare, förorsakar mailet ett stort skratt!

Som producent för filmen står Folkes företag "Levande Bilder".


Mailen lyder alltid:

"Dear Annika and Levande"


Hahahaha. Det är så kul när dom tror att "Levande" är förnamnet och "Bilder" efternamnet.


Annika - som inte gör många knop idag.... 


Av Annika - 3 april 2009 09:27


Även änglar kan misslyckas när dom är nybörjare :)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards