Alla inlägg den 25 april 2009

Av Annika - 25 april 2009 19:47


Fick mail från Heidi i Stockholm, som gjort ett skolprojekt om MIG.

Hennes presentation hade gått jättebra, sa hon.

Roligt och spännande att höra!


Det är SÅ kul att kunna inspirera och motivera ungdomar. Ibland får jag mail från tjejer och killar som vill bli författare eller som vill göra film. Men det är en supertuff bransch och vansinnigt svårt att leva på .


Precis så sa alla till mig när jag skulle börja som konsult och föreläsare för 18 år sedan. "Ingen idé." "Det går inte!" "Jättesvårt att leva på!"  Som tur var lyssnade jag aldrig på dom.


"Follow your dream!" säger jag bara.


Men förankra fötterna stabilt i myllan medan du har huvudet i molnen.

DEN kombinationen kanske är den svåraste :)


Annika - full av mylla och moln




Av Annika - 25 april 2009 14:11


Gamla Ullevi invigs i dag 15.45

Ja, det är egentligen NYA Ullevi. Eller rättare sagt: nya gamla Ullevi. För det finns redan ett nya Ullevi.

Hänger ni med?

För er som är utsockens kan jag meddela att vi har byggt om vår gamla fotbollsarena Gamla Ullevi, men namnet har fått hänga kvar.

Jerry Williams, Anders Lundin och Amy Diamonds inviger.


Källa


Liseberg öppnade 11.45 idag.

Åkte förbi i går och såg en hel hög med ungdomar KÖA!

I GÅR!! Men vaaa????!!

Fast det är väl sånt där man gör när man är ung. :)


Själv lägger jag mig tillrätta i solstolen och läser att under 2009 (3 1/2 månad) har världen lagt ut i runda tal 2 855 454 000 000:- (hur säger man DET?) på militära kostnader. Vad hände med kristiderna?


Det är något fel på oss människor.

Allvarligt talat....


Annika - som undrar varför krig är viktigare än allt annat? 



Love, peace and understanding.

Från Styleroom

Av Annika - 25 april 2009 10:26


För sex veckor sedan pitchade jag (försökte sälja in) "Kvinnan i Klippan" för ett filmbolag. De lovade höra av sig inom en månad och eftersom jag inte hört ett ljud trodde jag att det antagligen betydde "nej".


Men nu fick jag tag i dom.

Och det visar sig att ingen av producenterna ens börjat läsa boken ännu.


Okej, det var i och för sig ett positivt besked!
Då lever hoppet fortfarande kvar!
Dessutom lovade dom att höra av sig vare sig det blev "ja" eller "nej", så nu slipper jag sitta och undra. Så länge jag inte hör något har de alltså inte tagit ställning.


Beträffande prästfilmen har vi bokat möte om ett par veckor med en präst som är kulturansvarig inom Svenska Kyrkan. Det blir jag, Folke och Göran som får chans att pitcha vår idé för DEN filmen.


"The dreams are still alive" :)


Annika - som ska ut i naturen och drömma




Av Annika - 25 april 2009 09:09


Ibland träffar man folk som är annorlunda än man själv.....


Men det spelar ingen roll - man kan bli de allra bästa vänner ändå!



Källa

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards