Alla inlägg den 19 april 2009

Av Annika - 19 april 2009 20:34


Jag skulle ju inte skriva mer förrän i morgon.


Men plötsligt fick jag ett mail av Folke att "Spirits for Sale" vann pris i New York!! Wooooeeeeehhhhhh!!!


Vi fick pris som "Best international spiritual documentary".


Åh, vad jag hade velat vara där och ta emot priset. Gå upp på röda mattan, upp på scenen och säga "Thank you, thank you....to my son...to my friends...to all the Natives I know...to SWEDEN....to Mother Earth....bla bla bla bla." (Skratt)  Oscarsgalan light, liksom.


Men jag hade ju så kul i Skåne istället.

Suck... :)


Annika - och NU ska jag inte störa er mer

Av Annika - 19 april 2009 19:10


Min son ringde och frågade om vi skulle äta middag tillsammans, så vi gick till TinTin igen. Jag har blivit SÅ förtjust i deras fetaostpaj.

De har riktiga, färska pajer. Inte de där miserabla svampliknande sakerna som man får på vissa ställen där dom värmt upp pajen i mikron.


Sedan tog vi en kort promenad. Men det VAR kallt. Brrrrr.....

...dessutom måste jag vara tillbaka 16.00 för dagens stora händelse - tvättstugan! Haha.


Nu har jag sprungit upp och ner och tvättat. Samtidigt har jag packat väskan. I morgon bär det iväg till Mullsjö utanför Jönköping. 09.30 ska jag hämta upp några killar på Mullsjö station, men jag måste förbereda lite kursmaterial innan, så jag tänkte köra iväg strax efter sju.


Som vanligt när jag är iväg på UGL-kurser kanske det inte blir så väldigt mycket bloggande. Men förhoppningsvis får jag iväg några rader varje dag.


See you in Mullsjö :)


Annika - packad och bubbelbadad



Av Annika - 19 april 2009 13:58


De här var ju roliga!

Något annorlunda för middagsbordet, kanske?


Det finns många fler här 










Av Annika - 19 april 2009 13:41


Dags för en powerwalk!

Jag slängde på mig en T-shirt, ovanpå den min träningsjacka - och ut på gatan bar det.

Men ooeeeeh, vad KALLT det var!

Jag mötte folk med mössa och halsduk.

Ursäkta, vart tog våren vägen NU då?!

+ 7 grader och en iskall vind.


Fast våren ÄR nog här i alla fall. 

 


 Körsbärsträdet jag knallade förbi hade slagit ut i full blom..... 

 


 ....och getterna hade fått getingar killingar :) 


Jo, våren är här.

Den bara sprang och gömde sig en stund.


Annika - färdigwalkad och LITE frusen....




Av Annika - 19 april 2009 10:06


God morgon på er alla!
Och här kommer helgens KN-EP-IG-AS-TE fråga!

Vad finns det mest av i världen?

Myror?

Eller löv?


Denna mycket viktiga fråga...hrm.... har en biolog på Harvard ägnat tid åt att utreda.


Gissa nu!! Vilket finns det mest av?
De här små glada varelserna?




Källa


Eller dessa vackra underverk?

 


Har ni gissat?


Och svaret är

*
*
*

*

*

*

*

*

*

MYROR!!


Det går ungefär 340 myror på ett löv.

Urrrrk!


Dax för morgonkaffet :)



Källa


Annika - som undrar vad för andra meningsfulla saker jag kan ägna dagen åt...



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards