Direktlänk till inlägg 17 januari 2009

En enahanda kock

Av Annika - 17 januari 2009 10:20



Kopplat till mitt förra inlägg kom jag att tänka på alla misslyckade restaurantbesök man haft. En del blir ju rätt roliga. Efteråt!!


En gång fick jag och en kompis sitta och vänta i evighet på maten vi beställt. När den till slut dök upp smakade den pyton!


Så jag kallade på servitrisen och sa (artigt): "Ursäkta, men det här smakar väldigt konstigt!" Hon stirrade surt på mig:

"Ja, det är många som har sagt det!" sa hon och gick.


?????????!!

Jag trodde faktiskt det var dolda kameran. Man blir liksom förstummad!


Så jag kallade på henne igen, upprepade vad jag sagt varpå hon svarade:

"Det ska smaka så där!"

"Men om alla gäster klagar kanske ni ska sluta att erbjuda den här rätten?" 

Hon stirrade jätteilsket på mig, snörpte ihop munnen och utbrast sedan:

"Kocken har faktiskt brutit armen!! Hur lätt tror du att det ÄR?!"

Varpå hon vände ryggen till och smattrade iväg på sina skarpa klackar.


Ja, inte vet jag, men min kompis och jag fick världens skrattanfall. Vi bara skrattade och skrattade. (Antingen DET eller så går man ut i köket och bryter andra armen på kocken.)


Vi lämnade maten på tallrikarna och vi lovade oss själva att aldrig gå tillbaka till DEN krogen mer.

Men vi fick oss ett gott skratt.

Och jag undrar fortfarande om det inte var dolda kameran.....


Annika - som alldeles snart ska rusa ut till bilen för transport till några kompisar


 
 
Ingen bild

chris

17 januari 2009 15:07

Himla tråkigt att maten var kass men vilken himla tur för oss andra! Tack för ett gott skratt som jag fick. Vem vet någon gång kanske någon bjuder på en GOD mat som ett tack för storyn....!

 
Ingen bild

Annika

17 januari 2009 20:17

Tack, Chris.
Ja du, av och till när jag och den där väninnan träffas börjar vi skrattat åt detta ljuvliga minne! Den händelsen har nog förlängt våra liv :)

 
Ingen bild

Annika

17 januari 2009 22:53

Den här historien älskade jag!!
Vilken upplevelse!! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards