Direktlänk till inlägg 13 maj 2009

Malena till finalen

Av Annika - 13 maj 2009 08:34


Jaha, så gick då Malena till finalen på lördag.


Såg framträdandet i går och tyckte det var sämre än i svenska finalen. Eller var det min inbillning? Det var inte Malenas fel, alltså, men en annan uppsättning på kören och ljuset som jag inte gillade lika skarpt. Annars älskar jag låten och tycker Malena är en härlig kvinna!


Nu klagar förståsigpåarna på att Malena framträder som fjärde nummer i den stora finalen. För tidigt, alltså. Alla som röstar glömmer av en. Men herregud, själv är det precis tvärt om för mig.


När jag ser finalen är jag totalt skärpt de första fem, sex numren. Sedan börjar det bli slötittande. När jag kommer till nummer 15 går jag och sätter på kaffet eller nåt annat. De sista låtarna tittar jag inte ens på.


Nä, fyran är BRA! Då orkar folk fortfarande lyssna.

"You go, Malena!!"


Annika - som vaknade alldeles för tidigt idag....har för många orosmoln i huvudet

 
 
Annika

Annika

13 maj 2009 08:45

Annika
Du har svar på allt. (Nattmacka mm)

Om du nu plötsligt kommer på att just ja, jag fick en dotter när jag var 17.
Då vill jag vara den tösen.
Bara så du vet. ;-)

http://acka.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

13 maj 2009 08:46

Aaah, det var det vackraste någon sagt till mig på länge!!
JAg adopterar dig Annika!
Rakt av.
Spelar ingen roll hur gammal du är (Skratt)

 
Ingen bild

Viveca

13 maj 2009 09:31

Tycker låten är underbar!
Och håller med om att Malena är en härlig kvinna.

Tyckte hennes sång lät så tyst i jämförelse med andra artister. Ändå har hon så stark röst. Fattar inte riktigt....något fel i tekniken? :(

 
Ingen bild

Annika

13 maj 2009 17:13

Upplevde precis samma sak som du, Viveca.
Malena har en underbar röst, men körtjejerna överröstade henne. Måste ju gå att ställa in sånt där bättre.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards