Direktlänk till inlägg 13 maj 2009

En vända nere på stan

Av Annika - 13 maj 2009 12:57


Tog en promenad ner till stan eftersom jag behövde gå till Claes Ohlson och köpa ramar. När vi har ledarskapskurser ramar vi in kursintygen - det blir  högtidligt och roligt. Dessutom sätter deltagarna ofta upp intygen och då får man marknadsföring när folk ser vår logga.


Jag skulle också fixa en present till min kusins dotter som konfirmeras på söndag. Skall dock inte skriva vad jag köpte. Man vet aldrig vem som läser bloggen :) 

 

Inne i Arkaden letade jag efter ett konfirmationskort.


På väg in till Nordstan sprang jag på ett känt ansikte.


 

Gudrun försökte övertyga folk att rösta på FI


Eftersom hon är ansvarig för delar av UGL-materialet (vilket vi handledare försöker dölja...hrm.....) borde jag ju lyssna. Men det gjorde jag inte.

För min del har FI förbrukat det ytterst lilla förtroende jag hade för dom. 

 


Ingen stannade.

Ingen lyssnade.

Jo, kanske någon enstaka, men mest för att det var Gudrun som stod där.

Hur ORKAR man stå där och pladdra när ingen vill höra på?

Tufft!


Nu ska jag sätta mig framför datorn några timmar.

Ikväll blir det en drink på Dubliners med konsultkollegor.


Annika - tänk så mycket jag fick gjort innan lunch idag!

 
 
Ingen bild

Anna

13 maj 2009 17:40

Lite nyfiken bara.... på vilket sätt har FI förbrukat det lilla förtroende du hade för dem? Jag är i princip nollställd - minns inte riktigt vad det var som hände då när de försökte ta sig upp men hade fått för mig att det var en viss smutskastning av person/-er...?

/Anna

 
Ingen bild

Annika

13 maj 2009 21:12

Ja, det var väl det jag vände mig mot.
All smutskastning och internt bråk. Hade en kompis som var med i partiet och jag fick höra en hel del om alla intriger, uteslutningar och manipulativa beteenden.

Det finns säkert i alla partier, men man måste i alla fall vara eniga utåt. Men partiet kändes inte speciellt stabilt.

Sedan var det en hel del uttalanden som vissa gjorde....tyckte dom uttryckte för mycket hat mot män.

Man vinner inga kamper genom att skapa vinnare och fienden, vi måste alla göra det här tillsammans, anser jag. Att skapa förståelse för olikheter och se att vi har styrkor tillsammans just för att vi ÄR olika.

 
Ingen bild

marieg

14 maj 2009 20:45

sitter här i tystnad, nickar och håller med.
Härskartekniker tar tid att lära sig att känna igen.
Det är "allas" ansvar, att upptäcka dem hos sig själv.
Utövas såväl av BÅDE kvinnor och män, men UTAN dom, fungerar alla instanser så mycket hälsosammare.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards