Direktlänk till inlägg 21 maj 2009

Fara-till-himlen-dagen

Av Annika - 21 maj 2009 10:18


Den här dagen - Kristi Himmelfärdsdag - får mig alltid att tänka tillbaka på den där gången när jag hade två indianer här.


Vi skulle ut på en turné och hade vårt första uppträdande strax efteråt.


I alla fall tog jag ut dom på en rundtur, just den här helgdagen, men allt var ju stängt.

"Why is it closed? In the middle of the week?"

"Oh, it´s a holiday. You know - a red day."

"What holiday?"

"It is - tänker så det knakar - Christ-going-to-the-sky-day!"


De tittade på mig som om jag var knäpp.

Det skall väl tillägas att båda två var väldigt icke-kristna.


 

 Vad heter sådant här på engelska?


 


Fast för dom flesta av oss är väl den här dagen bara ett tecken på att det är VÅR!! Hurra!

Så därför får det bli en PRÄSTkrage.

Haha - vad vitsig jag är ibland :) :)


Annika - som ska försöka möta upp med min son idag

 
 
fresh&clean

fresh&clean

21 maj 2009 11:12

Hej!

Jag har precis startat en blogg med ett nytt koncept. Jag publicerar bara andras inlägg! poängen är att man ska kunna hitta nya roliga bloggar utan att leta ihjäl sig. De listor med bloggar som finns idag är bara topplistor, jag vill få fram alla andra bloggar! Men för att få igång bloggen så att konceptet fungerar måste jag sprida mitt budskap (det är det jag gör nu). Under fresh&cleans rubrik på bloggen så finns det en kort förklaring till hur man gör för att publisera ett inlägg av sin egen blogg. Titta gärna in! Ju fler desto roligare... kram!

http://www.freshandclean.blogg.se

 
Sussi

Sussi

21 maj 2009 15:42

Kan tänka mig deras miner när du sa det där hahaha Låter lite knasigt faktiskt hihi

Ha en fin dag¨
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Gitte

Gitte

22 maj 2009 11:45

Ascension day :)

http://www.nissebus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

annika

22 maj 2009 16:17

Åh, TACK!
Vilken kunskapsbank det finns bland bloggare! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards