Direktlänk till inlägg 4 oktober 2009

Drömtydning önskas

Av Annika - 4 oktober 2009 10:02


Tror jag var vaken tio gånger i natt. Oj, vad det regnade och blåste.


Men däremellan drömde jag något alldeles ofantligt mycket.

Jag befann mig i ett gammalt hus - måste varit någon form av f. d. lagerlokal eller fabrik. Högt i tak och märklig "design". Min son och hans dåvarande flickvän hade bott där för många år sedan och lämnat kvar en massa gamla möbler och skräp. Men nu skulle JAG flytta in. (Trots att jag hade en fin lägenhet någon annanstans....)


Jag flyttade hela natten! Försökte få bort allt det unkna och dammiga innanmätet. Huset stod mitt inne i en stad, vid en rondell, så varför jag ville bo där övergår mitt förstånd.


  

Nä, riktigt så här förfallet var det förstås inte....



I alla fall härjade jag på första våningen. Och andra våningen. Sedan skulle jag kolla bottenvåningen. Då visade det sig att man kom direkt utomhus när man gick ner för trappan - under huset, liksom. Det fanns ingen dörr man kunde låsa, så vem som helst kunde kliva in i mitt hus. Det bekymrade mig inte ett dugg. Dessutom borde det vara ruskigt kallt uppe i huset. Men det var det inte heller.


Tja, så där höll jag på några timmar. Och nu behöver jag definitivt en drömtydare!

Vad symboliserar huset?

Mitt liv? Något nytt (gammalt) projekt? Gamla minnen?

Och vad symboliserar nedervåningen som ledde rakt ut? Dåligt fundament? Eller frihet? Behöver ingen dörr?


Nu kommer jag att grubbla hela dagen. (Ler)


Annika - som vet att det måste vara ett budskap. Som jag dock inte förstår.


 
 
Ingen bild

marieg

4 oktober 2009 10:31

med drömtydning så är det ju så att man skall tolka det själv, det är alltid bäst, men eftersom du ber om respons, så skall du också få det:
Hus/lägenheter (bör jag säga, för mig) står för det inre självet, självständighet och trygghet.
Hur det står till med huset, handlar alltså då om tryggheten för ens inre jag.
Att tom. en lagerlokal kan innebära möjligheten av ett hem för dig, verkar tyda på en stor anpassningsförmåga, utefter vad som erbjuds. (inte sparsmakad inte)
Trots det dåliga läget och förutsättningarna så räds du inte alla de problem som finns att lösa på vägen, för att nå ditt mål, flytta in.
Att huset är indelat i tre våningar verkar handla om de olika medvetandeplanen i ditt inre, det som händer på det reella planet, i ditt inre, men längst ner-i ditt undermedvetna.
Där verkar du vara helt skyddslös.
Att du i drömmen reflekterar över att där inte är kallt, eller att det inte finns någon möjlighet till att låsa och det ändå inte berör dig, skulle kunna tyda på att du ändå är medveten om dina inre brister/svårigheter i livet, men har en stark grundtillit, eller....(desto värre) inte ser om din egen utveckling tillräckligt och låter det få ta plats i ditt liv.
Kanske tiden är inne till att varva ner, bara ta emot och gå ner i underjorden för att finna ron, som också är nödvändig för att se inåt.

Konstigt att jag inte såg det här inlägget senast jag var inne här, utan först nu.
Jaa, du får tala om, i framtiden, vad du kom fram till att drömmen betydde för dig.

 
Ingen bild

marieg

4 oktober 2009 10:34

Neej, det var inte jättekonstigt att jag inte såg det här inlägget, förra gången, när jag trodde att jag hade klickat på 1 okt. så var det dagens datum istället.
Är det IDAG som du far till England? Annika.

 
Sussi

Sussi

4 oktober 2009 13:06

Jag brukar sällan komma ihåg mina drömmar :-(
Hoppas du får reda på vad din dröm betydde så du slipper gå och grubbla :-)

Det var lite synd med regnet. Jag hade stått länge med raktång och gjort mitt hår rakt. Efter ett tag var det inte så rakt liksom hihi

Ha en skön söndag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

4 oktober 2009 13:57

Tusen tack, marie! Det blev verkligen förståeligt på det där sättet. Funderade också på varför jag inte bara bodde kvar i den där andra flotta lägenheten jag hade - men så är det nog i mitt liv. Blir det för bra och för bekvämt är jag genast igång med att leta efter några svårigheter att ta itu med. (LOL) Hmmm...ska tänka igenom det där.

Nej, nej....5 november åker jag till England. Långt kvar. Visst hinner vi väl fika innan dess? :)

 
Ingen bild

marieg

4 oktober 2009 17:33

fika, eller what ever.
Visste du att dom har sköna tjej-kvällar på vattenpalatset tex. där man "bara" kan njuta, det kanske man också kunde göra och så har vi kultur-kalast på fredag, eller så kan man "bara" ta en fika..

 
Ingen bild

Annika

4 oktober 2009 19:12

Låter härligt! Jag behöver varva ner efter de här galna veckorna när jag bara flängt hit och dit och jobbat, jobbat, jobbat, packat upp och ner. Vi får ta en härlig tjejfika så snart allt det här är över!! KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards