Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Annika - 12 oktober 2009 21:12


Nu lägger jag ner allt jag packade upp i går. Inklusive datorn.


I morgon blir en tuff dag. Då har jag kurs för åtta chefer fram till sisådär klockan fyra. Sedan lämnar jag Marieholm och åker två mil västerut, till Billeberga. Där ska jag träffa en kollega till mig, ska passa på att snacka med honom och hans fru.


Därefter drar jag vidare till Ängelholm, där jag skall föreläsa 19.00 på biblioteket. Hoppas det kommer NÅGON.( Ha ha). Jag har föreläst på bibliotek där det kommit fyra stycken eller nästan hundra. Man har ingen som helst aning. Men dom har marknadsfört det rätt bra i hela kommunen som jag förstått.


Eftersom jag sannolikt kommer att vara halvdöd efteråt ska jag sova över på ett vandrarhem vid kusten utanför Ängelholm. Det blir nog bra, så slipper jag köra dom 25 milen hem.


Såååå....vi hörs i morgon kväll. Hoppas jag. Får väl se om mitt mobila bredband funkar ute i ödemarken.


Annika - kollar på Anna Anka med ena ögat...

Av Annika - 12 oktober 2009 18:00


Efter kursens slut halv fem bestämde Ulf och jag mig för att ta en rundtur på de skånska "åkrarna".

Det är PLATT här ska ni veta :)


Vi kom in på släkten Trolles ägor.

Trolle är svensk uradel - ursprungligen från Småland - vars bakgrund kan spåras tillbaka till 1300-talet.



  

Trolleholm. Tjusigt!


  


Ett sådant här litet sommarställe kan man ju skaffa sig.....


  

Alla som är lika gamla som jag minns säkert TV-programmet Bialitt med Lasse Holmqvist.


Vi HITTADE Bialitt!
Fantastiskt :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards