Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

Upp i luften och ner på jorden

Av Annika - 29 oktober 2009 16:54


Idag åt jag lunch med min son och gick sedan direkt till Folke för att prata om allt möjligt.


Först skulle vi snacka om Englandsresan nästa vecka. Måste ta med oss DVD för att kunna sälja och marknadsföra.


Sedan pratade om att vår amerikanska distributör av "Spirits for Sale" är så groteskt DYR när det gäller att sälja DVD till privatpersoner - de tar upp mot 700:- (!) Det är ju för katten inte klokt och givetvis har dom inte sålt en enda film till något annat än institutioner. Vi tappar hela amerikanska privatmarknaden på det här sättet. Inte kul alls....visste inte att dom skulle ta ett så vansinnigt högt pris.


Till slut snackade vi ihop oss om den marknadsföringsfilm jag behöver för min amerikanska karriär. Spännande.


Och när jag kom hem låg ett nytt brev från LA Police Force, som nu kräver mig på 4.000:- (!!) annars måste jag upp i rätten. I Los Angeles (!) Det här är totalt vansinnigt. Försökte betala på nätet så jag skulle bli av med skiten, men det funkade inte. Sedan försökte jag ringa på ett specialnummer, men det funkade inte heller. Det fanns inte en enda levande människa att snacka med....bara automatiska röster. Inte ens en emailadress man kunde skriva till!


Vart är vår värld på väg? Kan man inte ens få FRÅGA en vanlig människa hur man skall bära sig åt??


Så nu tror jag jag slänger allt det här i papperskorgen och förbereder mig på att aldrig mer komma in i USA. Suck...

Men det går ju inte, jag som ska göra Hollywood karriär. (Vet faktiskt inte om jag vill tillbaka dit...) Rynkar på näsan


Annika - lite berg-och-dalbana idag...

 


 
 
Sussi

Sussi

29 oktober 2009 19:18

Men vad tokigt! Hur ska du kunna betala om det inte fungerar liksom..
Och sen dessutom skriva dit ett nummer som det inte går att ringa på!! Ganska så irriterande kan jag tänka mig.

Du får helt enkelt göra karriär i nåt annat skojigt land hihi

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards