Alla inlägg den 18 februari 2009

Av Annika - 18 februari 2009 18:27


Nu har jag äntligen bestämt mig!
Det tar tid ibland...hihihi 

Det gäller alltså resorna till Tanum i "Kvinnan i Klippans fotspår".


Resan som går 9 - 10 maj kommer jag att ha uteslutande för Wäxthusets medlemmar.


Anledningen är att förra gången jag ordnade något med Wäxthuset blev det MASSOR med folk! Det finns ett jätteintresse och det är ju oerhört roligt. Men problemet är när det blir för många. Man tappar liksom det "mysiga" och jag tänker på guidningen uppe i bergen - jättesvårt att samla för många människor på vissa ställen.

Så jag prioriterar Wäxthuset för majresan.

Till hösten blir det fler resor, bl a på fullmånehelgen i oktober.



Fornnordisk midsommar mitt i bronsålderns andliga centrum


Jag kommer att ordna en endagsresa den 21 juni, då vi samlas i Tanum och hyllar våra förfäder på Frejas egen dag. Ni får alltså själva ta er upp till Tanum där vi träffas. (Viss samåkning går att ordna!)


Jag har just talat med arkeolog-Lasse och han kommer att bli vår ciceron. Vad han inte vet är inte värt att veta! Själv kommer jag att guida er runt Vitlyckehällen där Brudparet finns, samt ta med er upp till Skjölds och Minyas gravar. (Eller vem som nu ligger där.) (Fast JAG vet ju att Minya ligger där....skratt)


På kvällen ordnar muséet fornnordisk midsommarfirning med mat, musik och förhoppningsvis en offerceremoni. Eftersom min favoritshaman nu är borta från muséet vet jag inte hur det blir. Men om inte muséet ordnar det ska jag försöka hyra in Benjamin, så gör vi vår egen privata ceremoni. (Oj, det lät nästan roligare....och mer spännande.....!!)


Kostnaden för dagen kommer att gå på cirka 500:-. Det beror lite på, men all info kommer upp på hemsidan så småningom.  


Vill du hänga med och hylla Freja på denna speciella, kraftfulla plats - sätt ett kryss i almenackan. Häng på, vet ja´ :)


Annika - som spikat upp 10 m telefonsladd och nu t o m har en telefon på skrivbordet!! Det ni!



Av Annika - 18 februari 2009 15:24



Det är  roligt att skrapa bilen! Yohoooo! (Fniss)

Kolla vilken kul borste/skrapa jag hittade på Claes Ohlson!! Har aldrig sett en sådan tidigare.....


Äntligen kunde jag ta den efterlängtade promenaden. Även om jag i ytterligare en vecka ska promenera "med huvudet också" (sa min naprapat som vet att jag  har för vana att bränna av i raketfart upp för kullarna.)


Så jag gick lååååååångsamt. Ett steg i taget.


 


 

Det var SÅ vackert i Slottsskogen.

Det snöade lite försiktigt och det var nästan tomt på folk.

Så jag gick där alldeles ensam mellan träden.

Snön skapar en form av tystnad och stillhet, har ni märkt det?

Ungefär som dimman  gör.....


 


 


 

Det ser så coolt ut att kunna sova med huvet under vingen.

Det vill jag också kunna. (Fniss)



Hej lilla vän, har du saknat mig?

Varför är ni inte utomhus när det snöar så fint??

Är det för kallt för er? För kallt för pingviner?

Ni är väl från Sydpolen, eller.....?

--------


Alltså, nu är det så här - jag pratar med pingvinerna.

Och med sälarna också.

Först ser jag mig omkring så ingen hör mig.

Sedan pratar jag med dom.

Höjden av knäpphet.

Bara för att jag inte skulle vara knäpp alldeles själv så skrev jag in "djurpratet" i den första Svarta Katten-boken där Sanna pratar med sälarna. Det känns bättre att vi nu är två knäppisar.

Kanske vi är ännu fler....som pratar i hemlighet.....(skratt)


Annika - som känner sig förnyad i själen efter promenaden 






Av Annika - 18 februari 2009 09:22


Dagens plus:

Var hos naprapaten i går. "Yesss!" sa han.

Det såg mycket bättre ut.

Nu kan jag gå ut och promenera igen och det ska jag göra IDAG.

Men det är kallt, va?

Min naprapat Peter fyller 50 år om 9 dagar. GRATTIS Peter! Och tack, igen!!


Dagens minus:

Igår skulle min dator vara klar.

Äntligen, äntligen. Jag tog inte backup på allt och behöver komma åt några foton.

Kollar statusrapporten på Internet - plötsligt är datumet ändrat till 10 mars!!

WHAT??!
Ringer verkstan.

Jo, det första datumet var bara något dom "höftade till" när datorn registrerades. Det har inget att göra med det verkliga datumet när den är klar.! ????? Ooookey. Så dum jag är...(himlar med ögonen)

Det tar alltså SEX veckor att laga datorn som bara behövde en ny "adaptor".

Inte för att jag förstår mig på datorer, men det är väl bara någon liten pryl man byter eller va?

SUCK! 

 

  

I SO love you, my old "tröskverk"!

Vad hade jag gjort utan dig?!

Tröska på nu, ge inte upp......!
Tack för att du finns :)


Annika - som inte gillar att vara så här beroende av tekniska prylar. Det är ett konstigt samhälle....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards