Direktlänk till inlägg 4 februari 2010

Jag fick massor med jobb gjort

Av Annika - 4 februari 2010 17:14


Så där! Fyra timmar tog det mig att få klart allt pappersarbete.

Skrivbordet kom återigen upp till ytan :)

Skönt!


Betalade in 2.100:- Det sved. Så mycket kostade det mig att försöka få in mina pengar för arbetet jag gjorde i höstas. Inkassobolaget skall ha sitt, Kronofogden ska ha sitt. Själv blev jag bara ännu fattigare och någon lön fick jag minsann inte. Är inte hela den här grejen lite bakvänd??! Alla får pengar - utom JAG som har gjort jobbet!!!

  


Knallade ner till Haga med Svarta Katten i väskan. Nu finns böckerna på Regnbågen igen, för er som vill ha dom. Dessutom hade de sålt slut på "Kvinnan i Klippan." Får knalla ner igen i morgon.


Och NU har vi konsultmöte. På SKYPE.

Vi sliter hårt nu, med vårt lilla embryo...


Annika - som har jobbat hela dan. Nästan

 
 
Ingen bild

mari

5 februari 2010 12:14

Har hunnit att läsa ikapp mig litet här nu: kommenterade om din dröm, skrattade (igenkännande) åt envisheten med den där näven som inte ville öppna sig, beklagade din jobbiga flunsa, och gläder mig inför att höra fortsättningen på din nya bebis (boksamarbetet med stadsmissionen)
Vallda mötet var jättefint, och jag vann precis.
Det aningen pinsamma var väl att jag satt vid samma bord som biskopens utsände (är ju bekanta från förr) och sa: Chokladkartongen kommer att vinnas vid detta bord, ni behöver inte vara oroliga, varvid alla tittade förvånat på mig.
Och mycket riktigt ropar Göran upp nr.114, varvid jag fick bekänna färg.
Nåja, den stannade vare sig i min mage (chokladen alltså) eller vid vårat bord, den gick ett generöst varv runt hela lokalen.
TÄNK att en chokladkartong kan räcka till så många människor, förunderligt. (förklaringen KAN ju vara att alla bara tog en var, förstås)
Chokladhälsningar till dig, Annika

 
Annika

Annika

5 februari 2010 21:36

Vad roligt, nästan som när Jesus utfodrade alla med några fiskar......eller hur det nu var :)

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
Ingen bild

marieg

6 februari 2010 22:41

jomenvisst var det kul, men också förfärligt pinsamt, de kan ju få för sig att jag kan se in i framtiden.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards