Alla inlägg den 15 februari 2010

Av Annika - 15 februari 2010 18:10


Heeeeej....!   

 

 

  

Av Annika - 15 februari 2010 17:45


Tror ni Vårdcentralen ringde mig? Nope!!

Nähä, skit i mig då....

Nu har jag inte tid med nåt läkarbesök förrän på torsdag och då kan jag ju för katten hinna bli FRISK innan jag får nån hjälp!!!   


Ringde en kollega i Skåne. Han hade också samma sorts virus. Heter detta virus nåt, undrar jag?! Kan ju vara kul att ha ett namn på sina små besökare nu när dom bott hos en så länge. I alla fall hade han fått penicillin efter två veckor. Vilken VEKLING. Ha ha! Fatta att det här är en tävling, ju....hur länge kan man stå ut utan antibiotika? (Är jag i ledningen??!)


MEN - när jag sprang runt i stan fick jag en översvallande lust att köpa nya kläder. Och det är ett lika starkt friskhetstecken som att påskliljor är tecken på att det är vår. Känner mig faktiskt mycket piggare. (Ta i trä!)


I väg till ryggmassagen....ajjjjj, vad gräsligt ont det gör när dom trycker på ömma punkter. Och så härligt det känns! Har nog masochistanlag!


Bokade in två masochistbesök till under våren.


Annika - när man sätter på Kanal Ett vet man numera att man alltid får se IS eller SNÖ :)

Av Annika - 15 februari 2010 13:12


Ska alldeles strax ner till stan för att få ryggmassage.


Jag ringde även Vårdcentralen för att försöka få en läkartid idag. Man knappar in sitt telefonnummer och sedan anger dom en tid då dom kommer att ringa upp. Om dom säger att dom ska ringa tillbaka halv ett brukar dom ringa sisådär två eller tre.


Ibland missar man samtalet. Och då får man ingen tid. Eller så ringer dom för sent och man hinner inte med ett läkarbesök samma dag, varpå man måste börja om från början NÄSTA dag. (Man får nämligen inte boka en läkartid dagen innan man ska dit.)


Så vi får väl se hur det blir - om dom hör av sig.

Märkligt nog känner jag mig väldigt mycket piggare nu när jag ringt till Vårdcentralen. 

Är det inte typiskt?


Annika - ska nog ta en lunch nere i stan

Av Annika - 15 februari 2010 09:53



HEAL THE WORLD 

 

 HÖÖR 3 - 4 JULI

 

http://www.freespiritsofsweden.se/heal_the_world.html


Heal The World-upplägget är nu halvklart. Festivalen går alltså av stapeln 3 juli utanför Höör. Och nu har vi i alla fall några artister klara.


Våra lilla stjärna - en helt underbar tjej, tycker jag - är Alice som kom tvåa i Idol 2009. Det stog mellan henne och Kevin Borg.



  


Alice kommer att sjunga egna låtar samt givetvis även en Michael Jackson sång.


Sedan har vi ett gäng med ursprungsartister: Brian Clyne som är Creeindian och "Hoopdancer" - helt fantastisk att se. Han kommer hit från Kanada och har satt ihop en show där han mixar indiansk musik med Michael Jacksons musik. Kommer att garanterat bli oförglömligt. (Brian dansade alldeles nyligen på OS-invigningen)


Jeremy och Gavin kommer hit från Australien. Dom är aboriginer och ska genomföra en jätterolig show. Har sett den några gånger. Båda två är skickliga hantverkare, så besökarna får ta del av Australiens ursprungstraditioner.


Vi har även en afrikansk kille som kommit ut med ett nytt album och är väldigt stor i Ghana. Han heter Dembo. Samba-rytmer får vi av en sydamerikansk grupp, Herencia Guanaca - och förhoppningsvis kan vi även presentera ungdomar som dansar samba.


Hellenium är ett hårdrocksband som ska göra Heal The World - i hårdrocks- style. Kul!! Sedan har vi diverse lokala grupper, danstrupper och körer.


Det kommer att bli jättebra! Men, som sagt, vi letar fortfarande efter ett eller två affischnamn till. Två kändisar med andra ord....


Letandet fortsätter :)


Annika - på kändisjakt

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards