Direktlänk till inlägg 6 februari 2010

Tankens kraft

Av Annika - 6 februari 2010 14:51


Jag lovade ju skriva mer kopplat till "Law of Attraction" - och det kan ju bli hur långt som helst.


Jag tror absolut på tankens kraft! Absolut!!


Jag tror också att Moder Jord, Livet och Universum är ett fulländat maskineri, som vi människor aldrig kommer att förstå fullt ut. Liksom alla maskinerier kräver Livet balans. Företeelser som inte gynnar Livet blir obönhörligt bortraderade. Det KAN tyckas som om det tar lång tid (t ex kunde ju personer som Hitler försvunnit från Jordens yta lite kvickare....) men i Livets tidsperspektiv återställs balansen på en miljondels nanosekund. Det är bara VI som upplever det som "lång tid".


"Law of Attraction" existerar för att ge möjlighet för maskineriet att utnyttja alla kugghjul maximalt. Men jag måste alltid fråga mig själv VARFÖR vill jag ha det jag ber om. Om jag vill bli framgångsrik miljonär - vill jag bli det för att det är häftigt med makt? Och vad ska jag då använda den makten till? Eller vill jag bli rik för att jag kan hjälpa andra?


Med andra ord: hur tänker jag använda det som jag vill attrahera?


  

Foto: Ian Cameron

 

När vi hamnar i flödet och Livet ger oss det vi vill ha förväntar maskineriet sig  en balans mellan att få och ge. Vi har i själva verket bara lånat Kraften för att kunna omsätta den i vardagen, för att kunna utveckla den och berika den. När "Lånet" inte faller väl ut och inte tillför balansen någonting (t ex James Ray som tydligen tappade huvudet i framgången och makten) rycks det obönhörligt ifrån oss igen!


Det svåraste av allt - och det skriver jag om i Livets Lapptäcke - är att kombinera totalt självvärde med total osjälviskhet och ödmjukhet. Det är inte lätt. Det är en utmaning.


Livet har som uppgift att "hålla igång sig själv" och växa, utökas, frodas. Därför

kan vi inte åstadkomma mirakel med Tankens Kraft OM dessa mirakel inte ligger i enligheten med "Livets" planering.


Men gör dom det....då kan vi lyckas med precis vad som helst. Så länge vi aldrig glömmer att tacka. Och så länge vi aldrig glömmer ömdjukheten.


Annika - som bara berättar om min egen uppfattning. Har aldrig läst nån bok om det här....men jag kanske kommer att skriva en....



 
 
Stort och smått

Stort och smått

6 februari 2010 17:14

Intressant!!! Tyvärr tenderar tankarna att gå i neråtspiral när jag är trött, som jag är nu... Och börjar man tänka negativt är det lätt att det bara går neråt... och det är svårare att dra upp sig än det är att rulla utför... *babbelbabbel*
Jag får återkomma när jag kan uttrycka mig klarare! *s*

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Annika

Annika

6 februari 2010 19:06

Förstår precis! Hur tydligt som helst :)

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
Ingen bild

marieg

6 februari 2010 22:38

Oooooh!, till det sista stycket så bockar och bugar jag bara.
(det är ord att bevara, A)

Och OM jag ev. en dag, någon gång i en avlägsen framtid, skulle få gott ställt ekonomiskt, då önskar jag att ha tillskansat mig (och inte på vägen glömt av) ödmjukheten, givmildheten och tacksamheten.

Tills dess så delar jag med mig av den vardagliga glädjen, omtanken och medkänslan med människan och med de som har sämre möjligheter än mig själv/jag, en säng för den som behöver, ett mål mat, ett värmande ord, ett lyssnande öra, medkänsla och goda råd, för den som så önskar.
Även det är rikedom, och även för oss mindre i samhället så är det viktigt att alltid minnas, ödmjukheten, tacksamheten och minnas att det man gör bör vara i samklang med den stora andliga meningen, annars spelar det ingen roll hur mycket man än kämpar.

 
Annika

Annika

7 februari 2010 10:15

Tack SJÄLV för dom orden, Marie. Jag vet ju att du gör allt det där.

Och jag skulle ju tillägga - PRECIS som du sa men som inte framgick så tydligt i texten: att "ge bort" saker behöver inte betyda att skänka pengar - man kan ge bort ett varmt leende, empati, en kram, ett lyssnande öra eller bara hjälpa någon annan. ALLA har något att ge bort :)

http://www.banfield.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards