Direktlänk till inlägg 10 februari 2010

Spännande avstämmningsmöte för Vallda-filmen

Av Annika - 10 februari 2010 15:14


Nu snurrar det på, ska jag säga. När det gäller Vallda-filmen, alltså.


Så fasligt mycket pengar har tyvärr inte flutit in. Ännu. Vi fick in nästan 5.000:- på lotteriet och ytterligare 2.000:- i donationer. Det är en bra bit kvar till 50.000:- som krävs för piloten.


I dag var det alltså möte och uppföljning i prästgården och Göran hade även bjudit in en Kungsbacka-bo, Fredrik Levan, som kom med många bra idéer och åsikter. Folke befinner sig i sydamerika och filmar, så han fick inte vara med :)


Tack vare Fredrik har vi fått kontakt med TV10, som är en TV-kanal där det bara sänds religiös program. Dom når c:a en halv miljon tittare över hela Skandinavien och finns i södra Småland. Vecka 8 ska jag, Folke och Göran vara med på en direktsändning - ett caféprogram - där vi ska intervjuas och visa vår filmade förstudie. Det blir ett jättebra sätt att nå ut.


 En av mellanhänderna, Morgan, bor egentligen i Minnesota, där han sprider andliga budskap till svenskättlingar, samt reser runt hela USA med musik och sång. Nu hade dessa karlar funderat fram en utveckling av vår film: kanske någon av läsarna från Halland utvandrade till USA, så att vi kan följa hans/hennes öden och äventyr? Och därmed kanske vi kan sprida vår film till utvandrande släktingar "over there", som tycker det är enormt roligt att hitta tillbaka till sina rötter?


Spännande!! Haha - tänk om vi hamnar i USA med den här filminspelningen OCKSÅ! Det hade ju varit nästintill konstigt. Märkligt hur alllt drar mig till USA.


  

Kyrkoherde Göran Lehnberg samt Fredrik Levan

 

Görans mormorsfarfar (Den Farliga Mannen från Vallda) blev i just exakt detta rum inkallad till Fredriks farfarsfarfar som då var biskop! Han fick en av många stränga förmaningar att sluta med att propagera för "förbjudna rörelser" - d v s demokrati och åsiktsfrihet.


Sedan dess har det gått mer än 150 år.

Och denna gång är det SAMARBETE och RESPEKT som gäller.

Är det inte fantastiskt? :)


Annika - märkliga äro livets vägar....

 
 
Ingen bild

marieg

13 februari 2010 13:25

Yeah! för denna filmen, Yeah! för demokrati och åsiktsfrihet (ut i media och berätta om planerna, så kanske kronorna kan börja rulla in)

 
Annika

Annika

13 februari 2010 16:05

Ja, det är dom där rullande kronorna vi letar efter :) :)

http://www.banfield.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards