Direktlänk till inlägg 14 februari 2010

Hjärtligt kaffe och 28 IKEA-hål

Av Annika - 14 februari 2010 16:36


Beslutade mig för att bjuda "mannen i mitt liv" på fika idag, så här på Alla Hjärtans Dag. Så Dezi och jag begav oss till Belparc i Slottsskogen. Jag åt årets första - och enda - semla! Äter nämligen bara EN semla per år. Den la sig som en stor fet klump i magen....


  

Oooops...fotograferade visst kamerasnodden (fniss)


Dezi har beställt hem det nyaste nyaste i telefonväg från USA - Googles senaste telefon. Finns inte i Sverige än. Den är nästintill skrämmande! Om ett okänt nummer ringer upp dig letar telefonen snabbt som ögat fram namnet från Eniro SAMT - om den som ringer har Facebook - presenterar foto, mailadress m.m innan du ens har hunnit svarat!


Sedan ska vi inte ens snacka om allt annat den kan göra.

Det börjar kännas som "storebror ser dig" i kvadrat.


I alla fall så hamnade vi till slut på IKEA. Igen. Märkligt, det där....


  


IKEA har SÅ många bra lösningar på småproblem - typ alla sjalar och skärp som man har liggande i olika lådor.


Kolla det här...helt fantastiskt enormt bra!

Nu kan jag stoppa in olika saker i olika hål - höll jag på att skriva. Vilket tur att jag inte skrev det, det låter ju helt förskräckligt. Puh....


Annika - man måste tänka sig för innan man skriver

 
 
Sussi

Sussi

15 februari 2010 06:47

Men herregud!! Snart har vi en mobiltelefon som pratar istället..
Men lite skoj får jag nog säga att det var ändå hihi

Men du.. klarade du av att gå på Ikea och bara handla 1 grej??? Om du gjorde det, kan du då så snällt berätta för mig hur man gör!!! ;-)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Annika

Annika

15 februari 2010 09:29

Oh neeeej, jag köpte många fler grejor...
Fast inte SÅ många. Fem. Rätt bra ändå :)

http://www.banfield.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards