Alla inlägg under oktober 2008

Av Annika - 5 oktober 2008 09:02


Jizzez, vad det har blåst och regnat i natt! Det känns som om jag varit vaken hundra gånger och lyssnat på smattret och vinandet och  fönsterrutorna som hotade med att gå sönder.


Men jag förstår att ni haft det lika besvärligt över hela Sverige. Plus att ni stackare norröver t o m har fått SNÖ. Är det så??! Iiiiiiisch...!!


Nästa helg väntas en ännu värre storm, säger meterologerna. Jaha, nu är det alltså dax för höststormarna. Suck....


Annika - som noterar att vinden mojnat men regnet plaskar för fullt



Av Annika - 4 oktober 2008 19:12


TÄVLINGEN


Du som vill vara med och tävla om boken får gärna göra det även på denna blogg. Skicka en kommentar, bara - till någon av bloggarna - så är du med......


http://annikabanfield.com/blogg/?p=64


Annika - nybadad och insmörjd med viol-bodylotion. Mmmm, luktar så gott!

Av Annika - 4 oktober 2008 14:16


Ja. jag vet! Jag är superdupigvirrig! Haha! Eller trögtänkt. Vilket som....


Men nu har jag äntligen kommit på hur jag vill ha det.

Jag har delat på bloggen!


Denna blogg är min privata blogg. Här hittar ni mina tankar, känslor, åsikter och vardagshändelser PLUS arbetet med boken och filmen.


Min andra blogg är min professionella blogg och belyser mitt jobb som organisationskonsult. Alltså inte så privat utan mer riktad mot businessfolk.


Sorry, guys! Men nu tror jag att jag har koll på läget. Möjligtvis.


Annika - som testar sig fram....

Av Annika - 3 oktober 2008 15:48


När jag vaknade bara visste jag att jag såg ut som ett "freak". Och det gjorde jag också. Herregud, jag har inte haft munsår på sisådär tio år - tack och lov - och hade nästan glömt hur hemskt det är. Å andra sidan, om min nedre läpp varit lika svullen som min övre hade jag sett ut som Angelina Jolie. Då kanske jag rent av varit snygg. Nu ser jag mest ut som om en häst sparkat mig rätt i "facet".


Helst hade jag bara velat krypa ner under täcket och stannat där resten av dagen. (Eller i sådär fem dagar). Istället måste jag upp och ställa mig framför en hel hög med förväntansfulla människor. Idag ville jag verkligen inte göra det!!


Men allt gick bra, dagen blev trevlig och jag pratade ledarskap med väldigt duktiga och krävande politiker inom M. Jag gillar när dom är kräsna - då får man liksom skärpa sig till det yttersta.


Kl 18.00 bordade jag tåget och fick ett samtal om fem jobb i november i ett större ledarskapsprogram. November som var så oroväckande tom för mig. Tack! Tack! Puh.....!!


Annika - i vagn 2 på väg hem till Götet

Av Annika - 2 oktober 2008 15:45


Åh, vad kul att få träffa Nikeisha igen. Och hennes goa mormor, Dagmar! Vi stannade i hotellvestibulen, så jag hade det väldigt bekvämt. Det var så roligt att prata om boken och den kommande filmen.


Alltså, den här boken måste bara bli en film! Det har jag vetat hela tiden! Nikeisha får huvudrollen som Minya. Och Johnny Depp ska spela Orm. (Han vet inte om det än, men det ordnar sig säkert.) (Fniss). Både Nikeisha och jag VET att allt är möjligt, så det här blir lätt som en plätt..... "The sky is the limit!"


Jag  bor på Sjöfartshotellet, bakom Slussen, så här finns både det ena och andra i båtväg. Det är Nikeisha som kör båten :)  



 





Av Annika - 2 oktober 2008 15:41


Patrik (som gör layouten på mina böcker) ringde mig:
"Hej, det här är din personliga typograf!" sa han.


Patrik, du är så go!! Och så skicklig på ditt jobb!


Jag har alltid velat ha en personlig trädgårdsmästare, en personlig tränare och en personlig butler. Och en personlig massör. Och gärna en - eller två - bodyguards. (Snygga!)


Nu har jag en personlig typograf. Yohoooooo!  :) :)


Annika - som måste ta mig upp ur sängen och bege mig in till stan igen.....

Av Annika - 1 oktober 2008 15:37


Vilken härlig eftermiddag. Först massage av Olga - som var kanonbra. Hon tog tag i mig så....aaaooouuch....det kändes! Men det behövdes också. Skönt!


Sedan träffade jag min kompis och vi gick och åt på Lokal som ligger på Kyrkogatan och har blivit lite av ett inneställe, speciellt after work. De har urgoda "spett-menyer" och man kan välja kött, fisk, vegetariskt eller mix. Maten är verkligen "annorlunda" och kanongod! Hit kommer jag fler gånger!



Annika - som packar väskan för att åka till Stockholm

Av Annika - 1 oktober 2008 15:33


Åh, vad vackert det är på hösten!


Jag tog en powerwalk och önskade verkligen jag haft kameran med mig. Färgerna på löven, den blå himlen (mellan skurarna), dropparna på träden - så vackert! Får nog ta en LUGN skogspromenad snart och hinna njuta.

Nu har jag jobbat lite och skickat iväg min bok. HELP! Nu är det snart "the point of no return"! Usch, det är lika otäckt varje gång. Att släppa iväg sitt nyfödda barn ut i vida världen...haha.

Klockan 16.00 ska jag på massage på Elisabethskolan igen. Och 17.30 ska jag träffa en gammal arbetskompis. Vi jobbade tillsammans för snart 20 år sedan. Ikväll blir det middag och nostalgisnack. (Fniss)

Annika -

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards