Direktlänk till inlägg 11 januari 2009

Julmustkyckling

Av Annika - 11 januari 2009 21:22


Tja, det blev ingen pizza i alla fall. Men det var nästan....


När jag smakade av såsen funderade jag på att hälla ut den och göra en vanlig brunsås istället. Men äh, har man nu börjat får man väl löpa linan ut.


Och ser man på! Tillsammans med riset och kycklingen blev det faktiskt riktigt gott.


Det är en speciell och annorlunda smak som påminner om thaikyckling. Om du gillar sötman som finns i thaimat kommer du säkert att gilla det här.

Kanske inte på min Tio i Topp-lista, men helt okej.  Och lite roligt om man letar efter nya smakupplevelser.


 


 Till såsen blandar du ihop

2 dl creme fraiche

2 dl julmust

1 hönsbuljongtärning eller några msk kycklingfond

1 tsk malen ingefära

1 tsk rosmarin

1 msk soya



Bryn 3 - 4 kycklingfiléer, häll över såsen och låt det hela koka i c:a 10 minuter i en stekpanna med lock.


Servera med jasmineris (tror jag är godast) och en sallad.


Annika - som just vinkat av min son (han ska på kurs i Stockholm och sedan på skidresa) (Fast VINKAT har jag ju inte riktigt gjort....jag bara sa så....)




 
 
Annika magsjuk

Annika magsjuk

12 januari 2009 09:42

Då jag inte riktigt är så förtjust i drycken julmust så står jag över detta.
Jag tycker ändå att det lät spännande....

Dessutom kom jag precis på att jag minsann äter en rätt med kyckling och whisky...och se whisky dricker jag minsann inte.
Kanske skall prova ändå??

Fsat inte idag när jag är magsjuk. :-(

http://acka.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

12 januari 2009 09:49

Åh, din stackare. Magsjuka är INTE kul.
Häll Coca Cola i maten istället - ska inte det vara bra för magsjuka eller är det nån gammal skröna? :)

Krya på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards