Direktlänk till inlägg 19 maj 2009

Nu har jag provfilmat för Josef Fares film

Av Annika - 19 maj 2009 21:03


Hemmaaaaaa! Åh, vad kul jag haft!


Frissan gjorde mitt hår SÅ fint!
"Jag hoppas det är en bitch-roll!" sa jag. "Jag är urbra som bitch!"


Jag provspelade som Jehovas Vittne en gång, det gick åt skogen.

Nästa gång provspelade jag som bitch och regissören gapade: "Du är fantastisk!" sa han. (Men rollen gick till en MAN!)


Så vi chansade vilt på en bitchfrisyr ā la Dallas-kvinnorna, ni vet.

Stort och luftigt. Mycket spray men ändå "studsigt". Jättesnyggt!!!

(Men kunde ju bli HELT fel för rollen.)


In i bilen och iväg.  Det tar en timme till Trollhättan och jag hade två timmar på mig. Gott om tid - TRODDE jag! Men GUD, vilken trafik!


Fastnade i en bilkö och klockan gick. Ett tag tänkte jag ringa och lämna återbud. Trodde ALDRIG jag skulle hinna!

 


Äntligen inne i Trollhättan. Nu har jag 15 minuter på mig. Och VAR är studion???



Aaaah, tack, tack, tack!! Tio minuter kvar! Jag hann!


Det visade sig att allt var en halvtimme försenat, så jag hade inte alls behövt oroa mig!


Pratade med några av tjejerna som skulle "castas" som det heter. Dom hade varit skådespelare i 20 år.

"Och här sitter JAG" tänkte jag. "Vad gör jag här??!"

Å andra sidan var jag inte ett DUGG nervös.

Jag har ju ändå ingen chans, ser det bara som en kul grej.

 


Här satt jag och väntade och väntade.

Lyxigt ställe. (Skratt)


 


Nummer 83 har jag. Puh!!!

Och dom skulle provfilma hela kvällen.

Vi blir nog hundra stycken som slåss om EN roll. PUH, igen!!

Och så var det min tur.....


Regiassistenten instruerade mig.

Filmen handlar om en man, Habib, som börjat dejta efter massor med år. Han träffar fyra olika kvinnor och det blir bara pannkaka.


Jag skulle spela en av dom, vi hade just varit ute på restaurant och nu satt vi i Habibs soffa. Men jag var en riktig bitch (JA!!!! JA!!! JAAAAAA!!!!!) och pratade bara om mig själv, lyssnade aldrig på honom och var egentligen förtjust i hans kompis. Enda anledningen att jag var där med Habib i soffan var min förhoppning om att hans kompis skulle komma dit.


Abbe hette killen som spelade mot mig - han var så SÖT (kanske en släkting till Fares??) Jag var vidrig mot honom, bara malde på om MITT och frågade om hans kompis när han lågmält försökte säga snälla saker till mig. (Skratt) Och regiassistenten filmade och filmade, ibland rätt upp i ansiktet på mig.


Dom hade kul åt min bitchighet kan jag lova. Väldigt kul ibland! Abbe skrattade så att han nästan glömde sin roll, filmaren skrattade så att kameran hoppade.

Själv höll jag masken! Är man proffs så är man! Man kan ju inte bryta ihop mitt i scenen. :) :)


Efteråt var dom väldigt positiva! "Det var såååå braaaaa!" Precis som dom tänkt sig, tydligen. Vi gjorde en omtagning men jag behövde inte ändra på något.


"DÄR satt den!" hurrade dom och lärde mig göra segertecknet dom använde i filmgänget - alla våra knogar tillsammans. Kul!!


I bilen hem kom jag på allt jag SKULLE sagt och gjort. Det gör jag alltid. SHIT!


Men det går snabbt. Man får instruktionerna som ett rinnande vatten, sedan säger dom: "Klar? Kameran går. Börja!"  Och så ska man snacka i 15 minuter. Man får inte ens tänka till i en enda ynka sekund!! Men det är väl det som är meningen och just det som blir utslagsgivande.


Det var JÄTTEkul i alla fall.

Rätt frisyr och rätt roll. Och rätt scen. Ha ha!

Att dom verkade så nöjda gör mig glad som den amatör jag är.

I morgon ska Josef Fares kolla filmen.

Känns lite stort.  Att jag fått provfilma för Fares. :) :)


Annika - som studsar med mitt Dallashår och känner mig lite lyxig.


 
 
Anna

Anna

19 maj 2009 21:51

Nu blir jag nästan lite stolt över dig.
Vad duktig du är!

Jag skulle antagligen fått rena rama hjärnsläppet, och inte ett ljud skulle kommit över mina läppar så länge en kamera var på... =)

http://annabellan.blogspot.com

 
Ingen bild

Mr Bogus

19 maj 2009 22:39

Va kul att det blev lyckat. Verkar ju vara nått för dig att vara skådis. Hoppas Josef Fares nu använder detta i sin film. Men hur ser förresten Dallas-hår ut ? Det var ju längesen Dallas visades o jag var ju definitivt ingen hängiven tittare av den serien.

 
Ingen bild

annika

19 maj 2009 22:46

ANNA: Tack! Det är en vana...efter några gånger tänker man inte på att kameran är där.

BOGUS: Farah Fawcett, då? Så här såg mitt hår ut :)

http://www.virginmedia.com/images/farra-300x400.jpg

 
Annika som är imponerad

Annika som är imponerad

20 maj 2009 08:50

*ler*
Annika.
Jag är mkt imponerad.
Kan jag få din autograf???

KUL att det gick bra!!!!!! :-)

http://acka.bloggagratis.se

 
Stort och smått

Stort och smått

20 maj 2009 09:42

Gud vad kul!!! Spännande att få följa vad som händer! =)

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

20 maj 2009 20:28

Nu antar jag att det bara är att hålla tummarna för att jag ska få se dig i Fares nya film..
Du verkar verkligen ha haft en riktigt rolig dag :-)

Ha en fin kväll
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

20 maj 2009 21:49

Tack, alla!
JA, jag hade jättekul....
Förväntar mig inte någon roll i filmen - men, som sagt - underverk händer ju ibland.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards