Direktlänk till inlägg 3 juli 2009

Jag har hittat Aladdins lampa

Av Annika - 3 juli 2009 15:27


När jag gick mot Slottsskogen stannade en bil och en kille i sisådär 25-årsåldern kikade ut.

"Hej! Får jag bjuda dig på en kopp kaffe?"


Killen måste ha fått solsting, tappat sina brillor eller vara i desperat  behov av en morsa, tänkte jag.


"Nä, tack!" skrattade jag och skakade på huvudet.

Han körde iväg.

Och det var DÅ det gick upp för mig....herregud, det var ju min toyboy!!



Det är magiskt! Rent magiskt!
Som att hitta Aladdins lampa!


"Jag önskar jag kunde få min film till Hollywood!" sa jag

En vecka senare hade jag en inbjudan till Hollywood.


"Jag behöver en toyboy!" sa jag. I går.

I dag dök det upp en toyboy - som en svamp ur jorden asfalten.


Herregud, detta är ju fantastiskt.

Och jizzez....hjälp! Man får bara tre önskningar, va?

Och jag har använt TVÅ!


HEEEEELP! Time out, time out.

Jag måste tänka. Jag får inte önska NÅGOT tills jag tänkt klart!

Jag önskar INTE svalare väder.

Jag önskar INTE ett glas vatten.

Jag är så nöjd, så nöjd, med ALLT. Vill inte ha NÅGOT.


Måste få tänka i lugn och ro.


Annika - vågar inte ens tänka på ordet "önska"







 
 
Anna

Anna

3 juli 2009 17:25

Men hallå - det är ju bara att önska att man resten av sitt liv ska få önska hur mycket man vill och få detta uppfyllt... =)

http://annabellan.blogspot.com

 
Ingen bild

annika

3 juli 2009 18:12

Haha, jo, jag vet....
Eller så kan man önska världsfred eller mat till alla eller slut på miljöförstöringen.

Men då känns det så STORT.
Då kanske anden i flaskan blir förnärmad.
Eller ?

(Har INTE bränt av min sista önskan än)

 
Ingen bild

Mr Bogus

3 juli 2009 19:15

Annika !! man får inte missa en sån grej. Aj aj aj. Det där var ju inte bra. Hur kunde du ? Hmrrrm, tror bestämt att, ja....

 
Ingen bild

annika

3 juli 2009 21:29

Värmen!

Man kan skylla absolut ALLT på värmen!

 
Sussi

Sussi

3 juli 2009 22:22

Du kanske kan leta upp den där toyboyen.. Det vore ju synd om önskning nr 2 skulle gå till spillo hihi
Tänke efter ordentligt nu inför sista önskningen..
Det som Anna skrev lät ju som en riktigt bra önskning :-)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mr Bogus

4 juli 2009 00:56

Nääee Annika !! Skylla på på värmen duger inte !!

 
Ingen bild

annika

4 juli 2009 10:07

Men jag vill inte ha en SÅN "toyig" toyboy!
Herregud, 25 år!!

Jag vill inte ha en toyboy alls, egentligen, bara som assesoir (stavas?) vid prisutdelningen. :) :)

 
Ingen bild

Mr Bogus

4 juli 2009 10:27

Okej då. He He

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards