Alla inlägg den 13 juli 2009

Av Annika - 13 juli 2009 18:29


I alla fall gör dom livet mer SPÄNNANDE! :)


Av Annika - 13 juli 2009 17:21




Alltså, enda anledningen jag åkte till IKEA var att jag måste prova min nya kamera. Jag menar, jag måste ju jämföra gamla bilder på IKEA med nya.

Enda anledningen. Faktiskt.

Kameran fungerar! Fick t o m in bilderna i datorn :)


Jag köpte ingenting på IKEA.

Men däremot vill jag KLAGA.


Jag blir väldigt trött på alla gatuförsäljare och folk som ska tigga pengar till välgörenhet. När jag promenerar ner till stan blir jag påhoppad två, tre gånger.

Jag vill gå IFRED!

Vill jag skänka något till välgörenhet gör jag det ändå.


För ett halvår sedan stod dylika "tiggare" i IKEA:s entré.

Det retade mig. Får man inte ens gå oantastad när man ska in på varuhuset?


Nu har dom t o m släppt in säljarna på avdelningarna.

Idag stod nämligen folk från ett elbolag på lampavdelningen och ville att besökarna skulle teckna nya elavtal. Och dom var envetna.

"Nej", sa jag "inte intresserad!"

"Men varför då??? Varför dåååå?!" sa killen och hängde efter mig.


Alltså, IKEA, vad sysslar ni med?!

Jag vill inte behöva springa undan icke-IKEA-försäljare när jag är inne på era varuhus. 

Är det en enskild kampanj eller kommer det att fortsätta så här i framtiden?


För övrigt fick jag tag i presenten.

Och jag köpte ett minneskort.

Och jag köpte fyra nya böcker för hundra spänn.

Uppdraget slutfört, alltså! :)


Annika - undrar om det är åska i luften, för jag känner mig så groggy. Det gör jag alltid när åska är på gång...

Av Annika - 13 juli 2009 13:22


Jag har "blivit med bil" igen.

Så nu har jag redan hunnit göra första shoppingrundan.


Hade kommit på vad jag skulle köpa min son, som fyller år om två veckor.

Men vart jag än kom var det SLUT.

"Kommer in i augusti!"

Men vvvvaaaaa fffff......n?!

Puh, vad jag blir trött.


Får ta en vända till Bäckebol och Kållered.

Om jag gör det hamnar jag på IKEA.

Jag VET det.....


Sedan inhandlade jag i alla fall visitkortspapper.

Börjar planera "business-sidan" av Hollywoodbesöket och  måste göra broschyrer, mappar, visitkort...

DÄRFÖR kom jag på att jag kunde skriva visitkort själv.

Måste ju ha ett för Spirits for Sale.

(Försäljning av "Spirits"...haha, kul!)

(Ni vet väl att "spirits" på engelska betyder "sprit")

Och ett för "Kvinnan i Klippan".


Just det, måste köpa ett minneskort för kameran också.


Ska bara fika färdigt, sedan bär det iväg igen.


Annika - skall INTE till IKEA, skall INTE till IKEA, skall INTE....

Av Annika - 13 juli 2009 10:30


Köpte en ny kamera i går.

Äntligen, får jag väl säga.


Min gamla kamera hade slutat bläddra. Jag fick bara fram en bild åt gången, sedan var jag tvungen att radera den innan jag kunde bläddra fram en ny.

Dessutom väger den ett ton - jämfört med dagens lätta små kameror.


(Jag behåller nämligen mina tekniska prylar i åratal....jag är av den "gamla stammen"....aldrig slänga något innan det går sönder!)



Nu ska jag försöka lära mig min nya leksak.

Och testa den.

Förhoppningsvis kommer "test-foton" på bloggen lite senare :)


Annika - som ska läsa manualen steg för steg

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards