Alla inlägg den 23 juli 2009

Av Annika - 23 juli 2009 23:06


Thank you, Mother Earth!





Photos: Ian Cameron

Av Annika - 23 juli 2009 17:04

 


 

Jag orkar inte mer!!


Nu har jag gjort tio broschyrer till.

I olika färger.

På snyggt kartongpapper (TACK, Marie, för idén!)


Jag har ändrat och skrivit om och ändrat och raderat och slagit upp ord i lexikonet och börjat om från början och....(jag är SÅ superpetig när jag gör sådant där!)


Allt medan regnet ÖST ner. Herregud, mörkt som på kvällen hela dagen.


I alla fall......

I am DONE!

This is IT!

NO MORE!


Nu ska jag ta mig katten gå ut och köpa en glass, vänta på att Folke skall komma förbi och sedan - hoppas, hoppas!!! - ta en powerwalk.

För nu har det slutat regna.

I alla fall för fem minuter....


Annika - no more time framför min laptop. På några timmar :)

Av Annika - 23 juli 2009 12:03


Det bara regnar och regnar....

Skulle aldrig sagt det där om blå himmel igår.

Det varade sisådär en timme.

Men idag verkar himlen ha öppnat sig.


Jag ska till sjukgymnasten alldeles strax.

Har varit SÅ duktig och gjort mina små övningar varje kväll i en månad nu.

Och det har verkligen blivit bättre! :)
Härligt!

Men jag måste fortsätta....enträget.....


Ikväll ska jag träffa Folke så han kan langa över alla filmerna till mig.

Och det är mina enda planer.

Förutom att få klart marknadsföringmaterialet.


Annika - som blir lite initiativlös när det bara regnar....






Av Annika - 23 juli 2009 09:49


Jag har följt nyheterna om Michael Jackson på en sajt i USA.

Det enda som egentligen intresserad mig är a) hur går det för barnen? och b) vad säger sista obduktionsprotokollet?


Alla andra spekulationer, rykten, gissningar och skitsnack blir jag fruktansvärt trött på. Det mesta stämmer ändå inte.


Den senaste veckan har det rapporterats om allt bråk kring testamentet. TROTS att Michael skrev in en klausul att om någon försöker ändra eller ifrågasätta testamentet går denna person lottlös. (Han kände sin familj!)


Men nu är asgamarna (d v s familjemedlemmarna) där och försöker ÄNDÅ manipulera testamentet. Gräsligt!! Kan man inte respektera en död mans sista vilja??!!


Ännu gräsligare är bråket om var han skall begravas.

Det slutar väl med att dom sliter itu kistan eftersom familjen inte kan komma överens. (Excuse me for saying it, men den familjen är STÖRD)



Okej, familjen Jackson - here is one for you.

Begrav honom i ett naturskönt område med DJUR.

Bygg ett Jacksonmuseum dit fansen kan vallfärda.

Starta en MJ stiftelse och låt ALL vinst från inträde och souvenirer gå till välgörenhet, t ex för att hjälpa utsatta barn, djur och vår underbara Moder Jord.


Låt hans död bli en påminnelse om hans budskap som han kommunicerade så starkt i sin musik, t ex i Earthsong, Man in the Mirror, We are the world m.m


DET tror jag er son hade velat....!

Då hade allt varit värt något. Ändå.


Om nu någon i familjen - mot förmodan - bryr sig om vad Michael ville.


Annika - tycker det är SÅ osmakligt med den här girigheten!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards