Direktlänk till inlägg 4 juli 2009

Stannar i stan

Av Annika - 4 juli 2009 12:22


Inte gör man många knop dom här dagarna, inte. He he :)


Min son skulle åka upp till landet i eftermiddag och frågade om jag ville med. Jag funderade. Och grubblade.

I morgon kommer ju regnet och kylan.

Och det är inte speciellt kul att sitta där ute i en liten stuga vid havet och höra regnet smattra på taket. Då sitter jag hellre i stan.

Så jag tackade nej.


Sommarstugan ligger så avsides att man knappt kan komma dit utan bil.

Jo, man KAN ta en buss plus en annan buss och sedan promenera en halvtimme på en grusväg. Största problemet är väl att det är en mil till närmaste matvaruaffär. Om vi inte räknar campingen, där dom säljer mjölk och bröd. Dit är det bara sisådär 40 minuters promenad tur och retur.


När jag var liten hade vi en timmes promenad till affären (som numera är nerlagd) och en timme hem. Mamma och jag gick dit med en skrinda som vi lassade full och drog hem. Eller så rodde vi. Och DET tog....en evighet. En hel dag!


Men förr i tiden var man inte så bortskämd. Då var det helt naturligt.


Jag HOPPAS att det blir en ny solvecka till efter regnet som kommer.

(I det här landet vet man ju aldrig.....)

Skulle vara skönt att vara på landet ett tag innan jag sticker till USA.


Annika - som ska picknicka i Slottsskogen

 
 
Annika

Annika

4 juli 2009 14:08

Här görs det inte många knop heller...

Funderar fortfarande på varför du tackade nej till en kopp kaffe med en toyboy.
Jöses så infernaliskt dumt. :-)

http://acka.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

4 juli 2009 17:07

*Skäms som en hund*

Ska aldrig göra om det igen!

*Ger mig ut och letar efter fler toyboysar*

 
Sussi

Sussi

5 juli 2009 07:26

När man är ute på landet vill man sola bada och bara njuta.. Det är ju svårt om det ska regna helatiden hihi
Då kan man lika gärna vara hemma!!

Ha en fin dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards