Direktlänk till inlägg 12 juli 2009

Paaaaaaanik!

Av Annika - 12 juli 2009 17:55


Alltså, det här med Hollywood, va.....


Hittills har jag med mitt intellekt förstått att jag ska till Hollywood för att  hämta ett filmpris.
Det står så i min blogg, har jag sett.

Därmed måste det ju vara sant.


Min hjärna har lyckats boka flyg, hotell och bil.

Det står också i min blogg.

Alltså har jag gjort det.


Men nånstans inom mig har jag fattat....NADA....!!

Det har över huvud taget inte gått in.

Skulle JAG? Få ett filmpris i Hollywood?? Ha ha ha ha ha ha ha!


Nu, i eftermiddag, trillade plötsligt en av mina två hjärnceller ner i mitt känslocenter.


Det är bara två veckor kvar till jag åker!
Va? Jag? Vart?



Tog fram mailet jag fick från Filmfolket för några dagar sedan.

Där finns nämligen alla instruktioner.


You MUST arrive between 6-7 pm to Cabana Club, Sunset Boulevard in Hollywood!

Varför då?


You will be called on stage and presented an award.

Vem? Jag? Varför då?


Please prepare a brief speech!

Vem? Jag? Vad har detta med MIG att göra?

OH MY GOD!


Nu börjar jag fatta en promille av vad detta innebär.

Fast bara en promille.

Börjar. Få. Panik.


Vänta lite här nu, vänta, Hollywood, jag är ingen "filmproducer", jag bara LÅTSAS! Jag vet inte hur man gör! Jag är bara lilla jag från Göteborg. "Sweden, you know. Inte Switzerland - SWEDEN."

Jag bara leker filmproducent.

Det här är liksom inte....så där STORT....det är bara....på skoj, liksom...


Hrm...


HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP!

GAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP!


Annika - tillfällig härdsmälta. Åtgärd insatt. Måste nog äta upp chokladbiten i kylskåpet....plus en glass. Och lite smågodis.

 
 
Sussi

Sussi

12 juli 2009 20:32

Förstår att det känns lite överväldigande.. Det är riktigt STORT.. Men du, jag är helt säker på att det kommer gå så bra så! Du kommer glida in där och kollekta ditt pris och glida ut igen hur graciöst som helst..
Alla kommer prata om vem den där kvinnan från Sverige var senare på kvällen..!!
Det kan inte gå på nåt annat sätt hihi

Ha en härlig kväll

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mirre

12 juli 2009 20:53

Jag fattar att du inte fattar, för jag fattar knappt heller.
Det är fantastiskt stort!!
Tänk om nån sagt det för några år sedan. Ingen av oss hade trott det var ens möjligt.

Och med DET vill jag säga att ALLT är möjligt. Jag vet att du åker dit för att hitta kontakter för den nya filmen so go for it!!! You can make miracles happen!!!

KRAMKRAMKRAM

 
Stort och smått

Stort och smått

12 juli 2009 21:41

Hahahaha! Jag kan förstå din känsla! SHIT vad häftigt!
Har du börjar förbereda ditt Speech?!
Lite skillnad mot mitt tal till syster...! Kuuuul och otroligt spännande!

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Anna

Anna

12 juli 2009 22:05

Annika - DET HÄR KLARAR DU!

Lite postitivt tänkande och en dos jädrar anamma. Och det verkar du vara utrustad med.

Go girl... =)

http://annabellan.blogspot.com

 
Ingen bild

Birgitta

12 juli 2009 23:40

klart att du klarar dig galant! Det är meningen Annika ,att du skall göra detta.Glöm inte ... ha tillit!
kram...!

 
Ingen bild

K.R:

13 juli 2009 00:14

Haha, jag skrattade så när jag läste det. Själv hade jag nog varit totalt panikslagen.

Kom ihåg varför du är där, Annika!!
Sånt här kommer inte av en tillfällighet.
Du bad om det - och du fick det.

Bara TRO på det (och det är du bra på!) så fixar det sig!

Kramis

 
Ingen bild

Mr_Bogus

13 juli 2009 08:55

Du kommer klara detta galant. Det är jag helt övertygad om. JÄTTE LYCKA TILL !!

 
Ingen bild

annika

13 juli 2009 10:09

Åååh, vad ni är GULLIGA, allihopa!
Jo, jag kommer säkert att klara det och jag vet inte varför jag känner mig lite panikslagen.

Men plötsligt förstod jag STORHETEN i det hela. Det blev så överväldigande. :)

 
Ulla

Ulla

21 juli 2009 19:43

Hej Annika, Va roligt att du ska åka "over there". Hoppas du får det en great time.
Plus en massa bilder som du kan tänka dig att bjuda på=)
STORT GRATTIS TILL DIG OCH DITT PRIS.
Kramen Ulla och Brian

http://Ladyinblue

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards