Direktlänk till inlägg 12 augusti 2009

Mina underbara vänner!

Av Annika - 12 augusti 2009 22:01


Hade en härlig dag på stan med min underbara väninna. Hon ger mig så mycket kraft och energi och varje gång jag träffar henne känner jag "Nu katten ska ni få se vad jag kan åstadkomma!" 


Jag hoppas känslan är ömsesidig, men det påstår hon att den är. Att jag alltid säger rätt sak vid rätt tillfälle, som om jag vore synsk. (Ja, men det ÄR jag....) (Skratt)


Avslutade kvällen med ett samtal till min underbara nyfunna skådisvän i Los Angeles, Maria.  Hon har skickat mig förslag på agenter, de största i Hollywood, som jag nu ska skriva till. Och hon har lovat göra allt hon kan för att hjälpa mig lyckas "over there".


Jag sitter här och tänker att HUR stora är oddsen för att jag skulle råka fika med min härliga kompis Marie (vi träffas inte så väldigt ofta) innan jag stack iväg till USA. Hon råkar komma på att hon har en kompis i Los Angeles. Som råkar jobba inom filmbranschen. Som råkar vilja träffa mig och som råkar visa sig vara något av en tvillingsjäl??!


Saker händer av en orsak.

Jag tror det.

Verkligen.

När dörrar öppnas är det bara att ta steget rätt över tröskeln även om man inte vet vad som finns på andra sidan.

DET steget - den gesten av tillit till "något" som öppnade dörrarna - är allt som krävs. Så enkelt är det. Och så svårt.

Många stannar på tröskeln. Eller ser inte den öppna dörren.


Nästa gång DIN dörr öppnas - stanna upp, titta på den, kliv över tröskeln och TRO på det som finns på andra sidan.

Det är då mirakel händer :)

Annika - fick ett filosofiskt anfall

 
 
Sussi

Sussi

13 augusti 2009 01:06

Det är alla dom där råkar som blir verklighet tillslut!!!
Vad är oddsen??? Det känns som om det bara måste hända :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

marieg

13 augusti 2009 19:43

du öppnade fler dörrar i livet, för mig, än vad jag i efterhand kan räkna, så självklart ville jag dela med mig till dig, när du nu behövde knuffen i den riktningen....cirklar, annika, dessa vidunderliga spiraler och cirklar, ormen...

 
Ingen bild

Annika

13 augusti 2009 21:52

Tack snälla du! KRAM!
Ja,livets spindelnät är ett gigantiskt underbart kittlande underverk.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards