Direktlänk till inlägg 6 oktober 2009

Fatta - vad trött jag är!

Av Annika - 6 oktober 2009 18:11


Trött!
De här hektiska veckorna börjar ta ut sin rätt!
Idag, när kursen var slut, kändes min hjärna totalt TOM.

Och tro mig - det VAR den också!!


Jag valde mellan att sova och "Göra Höör".

"Göra Höör" lät som om det skulle gå rätt snabbt. Därför tog jag bilen in till centrum och fem minuter senare hade jag gjort stan. (Ha ha).

Det var då jag fick en plötslig glassabstinens!


Jag klev in i serviceaffären som ägdes av nån "Ahmed". (OBS - inget nedsättande, jag gillar Ahmedar!)

Glass plus tidning räcktes fram.

- 22 kroner, sa Ahmed.

Jag tog upp två 20-lappar ur plånboken och tittade på dom.

- Jag har inte så det räcker, sa jag. Tar du kort?
- Nej, nej.....kort...nej!

Jag tänkte febrilt. (Inte lätt med en tom hjärna!!)

- Finns det en bankomat här?

Ahmed såg enormt förbryllad ut.

 - Men vad du mena? sa han på Ahmeddialekt. Vad du göra för?

 - Va?

Dom är konstiga här i Höör, tänkte jag!

 - Du gå till bank...VARFÖR?

Men snälla, hur korkad får man VA?! 

 - För att hämta ut pengar, så klart! svarade jag och försökte ha överseende med denna imbecilla man,

  - Du ha pengar!

  - Nej, det har jag inte!

  - Jooo, du HA pengar! Titta....du har 20 PLUS 20!

Jag stirrade på sedlarna.

  - OJ, sa jag! Ja, titta, vad jag har!


Jag smög ut ur affären med min glass och min tidning, pinsamt leende med en tyst förklaring om att jag var såååå trött! Nu har jag nog förstört för alla Göteborgare som kommer till Höör. Dom tror vi är korkade!


  





Sedan satte jag mig vid en liten sjö, åt upp min glass och stirrade tomt framför mig.


NU ska jag äta middag med danskarna. Det kommer att låta som det låter just nu i hjärnan....bara ett otydligt brus.


Annika - som verkligen ska försöka lägga mig tidigt i dag

 

 

 
 
Ulla

Ulla

6 oktober 2009 19:19

Hejsan, har varit lita offside ett tag. Men tillbaka lite nu och då. Har en tävling på G. ifall Du är intresserad.
Återkommer mer sen.Skickar ett email till dig.
Kram Ulla o Brian

http://ladyinblue.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annika

6 oktober 2009 20:40

TACK - är också lite offside nu för tiden, känner jag. Försöker hinna med bloggandet men är dålig på att besöka andras bloggar :)

Läste emailet, tack för inbjudan.

kram

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

7 oktober 2009 10:35

Skrattar gott och minns en gång på Finlandsbåten efter en helg med lite sömn och mycket fest, när jag tyckte servitrisen frågade om jag ville ha "diskvatten"...

http://skogshuldran.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards