Direktlänk till inlägg 13 oktober 2009

En kosmisk kick!

Av Annika - 13 oktober 2009 21:26


Oj, vilken inspiration jag fick i dag på biblioteket!

Två av mina vänner följde med mig och ledsagade mig på smala kringelikrokvägar mellan Billeberga och Ängelholm.


Det blev en hel del folk i Hörsalen och en halvtimme in på föreläsningen kände jag att jag fick en enorm "skjuts" av andra krafter. Det var så starkt att jag ibland undrade om det var JAG som pratade. Väldigt häftigt. Och SÅ roligt att berätta om Minya igen. Det var ju ett tag sedan.


Efteråt kom en av åhörarna fram och tackade för "förmånen att få vara i närheten av dig och få del av dina krafter." Jag blev lite överrumplad, liksom. "Vad har jag gjort??" tänkte jag. Men det var tydligen starkt, för jag såg att många satt i salen med slutna ögon och verkade helt väck medan jag pratade.


När jag slutat prata var det ingen som reste på sig. Dom bara SATT där.

"Det är SLUT nu!" sa jag.

Flera gånger!

Fortfarande ingen som rörde på sig. Ingen som frågade något, ingen som ens harklade sig. De såg ut som om dom blivit bortförda till en annan planet.


Till slut fick jag gå av scenen och ställa mig hos mina vänner, vilket inte hjälpte, för folk satt fortfarande kvar och stirrade framför sig. Det var som om dom inte ville bryta "förtrollningen", kom jag på mig själv att tänka. Märkligt!


Jag tror det var en kosmisk kick eller något mycket större. Det kändes!


Sedan skulle jag bege mig till Magnarps vandrarhem, vilket ligger en bra bit utanför stan. Och TACK till Gisela från Wäxthuset som körde före mig ut i ödebygden och mörkret, annars hade jag ALDRIG hittat hit.

Det är helt öde här.

Inte en själ.

Havet ligger alldeles nedanför mig (ser inte så mycket för det är kolsvart) och det är en gigantisk stjärnhimmel ovanför mig. MAGISKT. (Och så har jag wc ute på gården....)


Måste plåta omgivningen i morgon för jag tror det är jättevackert!


Annika - så nöjd med dagen och med kvällen och med alltihop

 
 
Ingen bild

Anna

14 oktober 2009 18:28

OJ - vad häftigt!! Wow!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards