Direktlänk till inlägg 3 februari 2010

Att gräva fram en bil

Av Annika - 3 februari 2010 12:54


Jag hade gärna lämnat bilen där den står. Men så kom jag på att det är städdag i morgon - och även om dom inte kan städa kommer dom garanterat att lappa alla bilar som står kvar.


Sagt och gjort. Jag sopade fram bilen och försökte ta mig ut. "No chance". Hjulen spann bara runt, runt. Helvete!! Ingen spade har jag, ingenting jag kan gräva med. Okej, alltså måste jag traska bort till Järnia på Järntorget och köpa en spade!


Precis när jag skulle ge mig iväg hörde jag något som skyfflade inne på gården till dagiset bredvid. Och där stod en man med en...tarrraaaa!.... SPADE.

  - Snälla! sa jag och försökte se hjälplöst kvinnlig ut. Kan jag få låna din spade i fem minuter bara?

  - Ta vad du vill ha i bilen! sa karln som hade en hel skåpbil full med redskap.


Hurra! Jag spadade och grävde och svettades och insåg att jag inte ALLS var så frisk som jag lurat mig själv att tro. Blev helt matt efter bara några spadtag. Woeeh, det här var nog inte bra! Gick tillbaka till karln och försökte se ännu mer hjälplös ut.

  - Du får betalt om du hjälper mig ut med bilen, sa jag bedjande.

Pengar löser alla problem!


Sedan spadade vi båda två. Grävde och grävde. Inte faaaaaan ville bilen rulla ut! Jag hatar dom här Anti-spinn bilarna, dom är helt värdelösa i snö!


Till slut fick den snälla mannen plus en annan man putta där bak och efter mycket gungande och ruckande gled bilen ÄNTLIGEN ut på gatan.


Nu har jag parkerat bilen på Skanstorget och tänker inte röra den en millimeter förrän det töar!


TACK TACK TACK jättegulliga proffs-skottaren (som t o m vägrade ta min lilla peng.) TACK "knuffaren" och TACK gamla mannen med käppen som hejade på med glada tillrop!


Annika - längtar efter mitt garage

 
 
Ingen bild

chris

3 februari 2010 14:24

Oj oj! Visst är det jobbigt. Bil f-n sitter fast eller hjulen vill inte greppa tag! En tanke kanske t.o.m ett tips. Vill du behålla bilen? Nej= sälj eller spräng den i luften.
Vid svar ja= På Biltema, Julahuset säljer dem förutom den där spaden något som funkar bra: Greppmatta 2-pack ett par tunna saker som man lägger under hjulen ca 150kr. Bilen greppar och vips är man iväg. Bra va! Funkar t.o.m på min bil som INTE har någon backväxel. Va tusan ska man med backen till; man ska ju framåt i livet. Eller hur?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards