Direktlänk till inlägg 18 februari 2010

Men SLUTA snöovädra nån gång!

Av Annika - 18 februari 2010 14:19


Snöoväder på gång!

5 dm snö - TILL - förväntas här i Göteborg.

Jagärsåförbaskattröttpåsnööööö!!!!!!!   


Bestämde mig för att hinna med en runda i parken innan ovädret vällde in. Jag har akut brist på att knalla runt i naturen.  Herregud, har nog aldrig promenerat så här lite och sällan som den här vintern - framförallt för att det är förenat med livsfara!


  

Utanför ytterdörren var hela gården täckt med ett lager is. Och nu är det inte bara isen under fötterna som är farlig - nu är det isen som trillar ner i huvet på en!! Man vet ju inte om man ska titta neråt eller uppåt!

TACK alla "taksnösopare" som försöker skydda oss från fallande istappar!


Tog mig till Slottsskogen och insåg att ovädret drog igång PRECIS när jag kommit halvvägs och hade en halvtimme på mig att komma hem. Men va....SHIT!


  

Jag var alldeles ensam i parken.

Bara jag och en ISKALL bister vind kombinerat med yrsnö! Ingen annan var väl dum nog att vara ute.

Urrrrrrrrrkkk!!

Men frisk luft fick jag tillräckligt av.


Nu ska jag tina upp i en halvtimme, äta andra halvan av pastapaketet (alltså inte paketet, utan själva pastan) och sedan ska jag sätta igång med att göra nytta. D v s arbeta!


Annika - hutter, hutter, brrrr....hutter!

 
 
Sussi

Sussi

19 februari 2010 20:48

haha jag vill minnas en Annika som var så avundsjuk på snön vi fick straxt efter jul. Du ville så gärna att snön skulle komma! Är du fortfarande lika glad nu?? hihihihihi

Som tur var kan man stänga in sig när snöovädret drar in i morgon. Jag är väldigt glad att man måste ut och åka i det

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Annika

Annika

21 februari 2010 11:21

Nää, jag är inte glad. Jag vill ha LAGOM av allt!! Bara l-a-g-o-m med fin snö och den ska försvinna efter några veckor.

SÅ vill jag ha det. Att vädergudarna inte kan förstå det??!!!

http://www.banfield.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards