Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

Dramatisk natt: fångad i en snöstorm, del II

Av Annika - 21 februari 2010 10:25


Wooeeeh, jag är hemma! DET trodde jag inte.

Snacka om att välja rätt helg att ge sig ut och resa (NOT!!)


Det började redan på uppresan, då jag fick sitta två timmar på Göteborgs Central. Och det var INNAN "stora snöstormen".


Tyvärr missade jag därmed middagen med filmtjejen, Antonie, men hon anslöt istället på kvällen och följde med mig och reportern från Ordfront ut på en jättetrevlig restaurant på Södermalm.


Lördagens ledarskapskurs för Moderaterna gick jättebra med ett 20-tal inspirerade OCH inspirerande kursdeltagare. Och sen började det: "Kommer jag HEM??!"


Åkte ner till Centralen. Jodå, tåget kom in på perrongen på rätt tid och vi fick kliva på (!) Det var nog det ENDA tåg i hela tågflottan som var på plats. Ett mirakel, tänkte jag. Ha ha, visst....!


Tåget hade ingen personal (!) Så där stod vi. (Men JAG kan köra!! Hur himla svårt kan det vaaa?!) Efter drygt en timme var dom dock upphittade - men då var all tågtrafik avstängd från Hallsberg söderut. Så där stod vi. Visserligen fick vi avbryta resan kostnadsfritt, men nya biljetter fanns att få tidigast måndag eftermiddag (!)


Klockan elva började vi till slut rulla med applåderande resenärer i vagnarna. Då hade alla toaletter utom EN gett upp. Dit var det kilometerlånga köer. Tåget var överfullt eftersom alla vars tidigare tåg blivit inställda också klivit på och nu stog/låg/satt överallt!

Vi kom till Hallsberg. Där körde vi fast. Stog stilla i två timmar. Körde en bit. Fastnade i en växel som gått sönder. Körde en bit till. Fastnade vid en ny växel.


Strax efter fem på morgonen rullade vi in på Göteborgs Central, bara för att inse att c:a 200 människor behövde taxi och det fanns bara TRE inne.


När jag ÄNTLIGEN kröp ner i min egen säng - åååhhhhh, så skönt!! - var klockan nästan sex och jag var klarvaken! Så skumt! Två timmars sömn har jag i alla fall fått....


Nytt rekord: Stockholm - Göteborg 11 1/2 timme! :)


Annika - jag var vaken 24 timmar! Häftigt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards