Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

ROSOR till Sj:s ombordpersonal!!

Av Annika - 21 februari 2010 11:23


  




Ni killar och tjejer som jobbar ombord på tågen är helt fantastiska! Ni är värda den absolut största buketten rosor!


Jag kan inte ens drömma om det helvete ni måste ha. Jag förstod i natt, när jag satt fast på ett tåg i elva timmar, att ni själva har fått jobba dygnet runt med minimalt med vila, mat och sömn. Tågen är överfulla, informationen är ofta kaotisk, maten ombord är slut, toaletterna funkar inte, folk sitter och står och ligger på vartenda utrymme i hela tåget. Och era scheman sätts totalt ur spel!

ÄNDÅ är ni hela tiden trevliga, glada, informativa och hjälpsamma med ÄKTA leenden på läpparna! Skämten ni bjuder på som får hela vagnen att skratta är kronan på verket.


Ex: "Vi ska nu ge oss iväg från Stockholm och kommer att stanna i Södertälje, Flen, Hallsberg...bla bla bla (räknar upp varenda liten by i hela Västra Götaland)...Lerum och Göteborg. Med andra ord (låter enormt glad!) kommer vi att stanna på de flesta ställen i hela Sverige!"


Eller: "Den här gången är det vädergudarnas fel och INTE SJ:s!"


STOR KRAM på er! Ni är "incredible!"


Annika - äras dom som äras bör!


 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

21 februari 2010 11:35

Håller med att det inte kan vara helt lätt för SJ nu. Har inte åkt tåg på ett tag nu men det lär bli framåt våren någon gång./Vilken tjusig rosbukett.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

21 februari 2010 12:30

Ja, ofta landar ju klagomålen på dom som förtjänar det minst. Men jag måste säga att folk var väldigt tålmodiga och införstådda med situationen. Få gnällde - och personalen gjorde stämningen riktigt mysig!

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
Stort och smått

Stort och smått

21 februari 2010 13:50

Ja, de stackarna. Det är ju de som får klagomålen, trots att det inte är deras fel. Heder åt dem!

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

21 februari 2010 18:49

Usch vilken resa du har haft! Men jag håller med. Helt otroligt att personalen orkar hålla humöret uppe. Man kan ju bara tänka sig vad dom får utstå av uppretade resenärer. En del tänker ju inte längre än vad näsan räcker..

Synd att du missade melodifestivalen.

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Aina i Strömstad

21 februari 2010 20:57

Så roligt att läsa dina positiva ord!
Jag tittade på kommentarer på Aftonbladets sida och där var det mest gnäll.
Det kan inte vara lätt att vara SJ-personal när det blir så här!
Håll ut! Det blir en vår också i år!

 
Annika

Annika

22 februari 2010 10:24

Tack, Aina. Ja, jag blir bara TRÖTT när allt skall gnällas på.
Åtminstone: gnäll på RÄTT personer. Inte dom stackrarna som sliter och sliter och sliter i (ofta) undermåliga tåg. Det är inte deras fel. De gör allt de kan.

http://www.banfield.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards