Direktlänk till inlägg 1 april 2010

Varför underkastar vi oss?

Av Annika - 1 april 2010 10:51

En ny film av Stefan Jarl och Eva Röse om de mer än 100.000 kemikalier vi uppfunnit sedan andra världskriget. Och vad dom gör i naturen och i våra kroppar.


Stefan har arbetat med filmen i mer än 30 år eftersom han fick en chock när han, genom en undersökning, fick reda på hur många kemikalier som fanns i hans blod. Eva Röse, hans kollega och vän, var gravid. Filmen följer hennes graviditet och barnets födelse.


Den ursprungliga titeln var "Naturens Hämnd". Naturen slår nämligen tillbaka om vi skadar den för mycket. Själva underkastar vi oss nästan vad som helst.

Intressant....


"Vi sitter på en tickande bomb!" säger en av forskarna.

Skrämmande! Vill se den här filmen - med risken för att jag sedan blir en eremit ute i någon avlägsen stuga.


http://www.underkastelsen.se/


Annika - som tycker det är otroligt viktigt att sådant här kommer fram

 
 
Ingen bild

Siv

1 april 2010 21:50

Tack för tipset. Jag "måste" se den filmen. Och gråta över att vi människor har blivit så manipulerade att vi inte ser att vi gräver vår egen undergång.

 
Annika

Annika

2 april 2010 09:29

Ja, det är verkligen sorgligt. Men vi är så förda bakom ljuset. Tid att ta vårt öde i egna händer!

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
pinkozzy

pinkozzy

2 april 2010 10:30

Ja det är konstigt. Vi anser oss vara världens smartaste djur, men jag undrar ibland.

http://www.pinkozzy/bloggagratis.se

 
Ingen bild

andreas

21 april 2010 03:16

http://www.youtube.com/watch?v=3ufObceK46w

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards