Alla inlägg den 24 april 2010

Av Annika - 24 april 2010 23:30


En hög med felaktiga kex.....

Sådana där man kan köpa extra billigt på fabriken.

 

Det roligaste av allt - VAD hände med kexet längst till vänster??!

  


  

Av Annika - 24 april 2010 17:12


Efter morgonens powerwalk hämtade Dezi upp mig och vi storde kosan mot Majorna och Café Zenith.


  


Uteserveringen var lite tommare än förra gången - vilket vi snart förstod. Det var inte ALLS så skönt som vi trott. Brrrrrrrrrrrrr......!



  


Men pajen var jättegod! Som alltid.


  

Zenit ligger vid Gatenhielmska kulturreservatet. Här finns Göteborgs äldsta trähus bevarade. Husen byggdes på 1700 och 1800-talet då Göteborg var centrum för Ostindiska Kompaniet. Hemvändande sjömän fick sina bostäder här i området.


Vi tog en snabb promenad och hamnade i ett möbelhus vid Bangatan - visste inte ens att det fanns! Fyra våningar med möbler och många VILL HA-upplevelser!


  

Åååh, dom här vill jag ha i köket!

485:- styck. Så "cool" ram!

Vill haaaaa!





Nu ska jag sätta mig vid skrivbordet några timmar. Och sen är det kväll.

Swish, så rusade den här dagen förbi också...


Annika - fick en plötslig trötthetsattack

Av Annika - 24 april 2010 10:32


Under veckan som gått har jag varit i kontakt med producenten för den kortfilm jag ska medverka i nu på onsdag. När jag ska spela FÅNGE. Ha ha!


Filmen har arbetsnamnet "Till min lillasyster" och ska vara med och tävla i SM i kortfilm så småningom.


Vi "fångar" har blivit ombedda att ta med oss egna "fångkläder".

(Nä, dom är INTE randiga!)

Så här ser dom ut


Hrmmm, det blir svårt.

Jeans och cityshorts verkar ju funka och sånt har jag!

Men överdelen vete sjutton hur jag ska fixa.


Alla mina T-shirts har nån form av mönster eller loga.

Och dom där långa ärmlösa tunikorna är något som inte existerar i min garderob!

Några ärmlösa linnen har jag väl, men dom har spets på sig.


Måste jag gå ut och KÖPA fångkläder, eller?


Annika - fick huvudbry




Av Annika - 24 april 2010 09:34


  

Jag älskar motiv från historiska England

 

Inte sov jag till tolv, inte. Och det är nog lika bra. Man får väl försöka behålla någon form av balans i tillvaron.....


Min termometer säger + 20! Utomhus, alltså. Woeeeeh! (Okej, okej, den sitter i ett soligt hörn, men ändå!)


Skönt att bara "gå och skrota" så här på morgonen.

Efter en vecka av trerätters måltider med goda efterrätter samt kaffebröd och nerslag i godisskålen, så måste det bara bli powerwalk eller gymet i dag.

Och självklart måste jag ut och njuta av solen!!


Idag ska jag leta efter VÅREN!


Annika - "skrotar" för fullt och det känns bara sköööönt

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards